ENRU
ІТ для аграріїв: як заробити на технологіях у сільському господарстві — БІЗНЕС-ПЛАН
9 листопада, 2016
«Бізнес-план» — проект про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні. Як відкрити власну справу? Яких помилок не допускати? Яких труднощів варто очікувати? Йти і не зупинятись.

Друга історія у «Бізнес-плані» — про новітні технології у традиційній для України аграрній галузі. Сьогодні світовий ринок ІТ-рішень для сільського господарства — це близько 400 млрд доларів щорічно. Є за що поборотись!

Україна — один зі світових лідерів у виробництві аграрної продукції. І це при порівняно невеликій врожайності з гектара. Вона лідирує в основному завдяки великим розмірам засіяних площ. У той час, як більшість країн-лідерів в сільському господарстві використовують новітні технології.

За оцінками видання The Economist, протягом наступних 40 років людству доведеться виробляти більше продуктів, ніж за попередні 10 000 років.

Це Сергій Скок. Він — айтішник. Сергій — один із засновників компанії, яка розробляє і продає вимірювальне обладнання для сільського господарства. Компанія заснована на початку 2016 року. Форма власності — товариство з обмеженою відповідальністю. На фірмі працює більше десяти людей. Прилади й програми, які виробляє і продає його компанія, потрібні для точного землеробства. Точне землеробство — це впровадження нових технологій для управління кожним квадратним метром поля.

«Це можуть бути системи змінних норм посіву, які дозволяють економити насіння. Це може бути агрохімічна карта поля, згідно з якою будуть вноситься необхідні мінеральні добрива. Це може бути банальний контроль за технікою за допомогою GPS-датчиків, що дозволить оптимізувати маршрути і знизити можливість крадіжок. Це може бути супутниковий моніторинг посівів, який дозволить зібрати максимум інформації про поле, і на її підставі вирішувати, планувати і прогнозувати», — пояснює експерт Українського клубу аграрного бізнесу Віталій Кордиш.

У цьому бізнесі Сергієві довелося встати з-за комп'ютера, залишити комфортний офіс і почати розбиратися у тонкощах аграрної справи. Чоловік їде в Херсонську область, де йому необхідно переконати агрономів купити обладнання, про існування якого деякі, можливо, раніше навіть не здогадувалися.

Для Херсонської області критично важливий контроль вологості ґрунту. Тут суха земля, яка вимагає зрошення. Використовуючи системи поливу, місцеві фермери все ще послуговуються старими способами контролю вологості — інформацію про це місцеві агрономи зберігають або в рукописних щоденниках, або в кращому випадку — в таблицях.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ ПЕРШИЙ ВИПУСК: «Фуд-трак: як організувати бізнес і скільки хот-догів треба продати, щоб вижити — БІЗНЕС-ПЛАН»

Надзавдання «Агромонітора» — це покрити агростанціями і датчиками всі сільгоспземлі України. А це — 70% території держави. Це дозволить надавати фермерам послуги агроконсалтингу, що означає не просто торгувати «залізом», а продавати програмне забезпечення та консультації на основі отриманих даних.

Але поки що український ринок до агроконсалтингу не готовий. Ні фінансово, ні морально. Тому молодим підприємцям потрібно більше продавати, шукати інвесторів та пробувати виходити на зарубіжний ринок.

Маючи справу з фермерами, потрібно запастися терпінням і розумінням специфіки аграрного ринку. Угода з аграрієм може тривати від тижня до півроку. У розпалі посівної або збиральної кампанії фермер у вас нічого не купить. Аграрії не будуть вірити на слово, а захочуть протестувати обладнання.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ ІНШІ ВИПУСКИ БІЗНЕС-ПЛАНУ

«Бізнес-план» — новий проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.