Будівництво євроколії між Чернівцями та румунською Сучавою планують розпочати у 2026 році
Будівництво колії європейського стандарту між Чернівцями й румунським містом Сучава можуть розпочати вже 2026 року.
Про це розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава, цитує «Інтерфакс-Україна».
За його словами, зараз готується техніко-економічне обґрунтування цього проєкту. Якщо його реалізують, то Чернівці стануть другим обласним центром після Ужгорода, який отримає вихід на євроколію безпосередньо в місті.
Кава додав, що будівництво євроколії Чоп — Ужгород, яке зараз триває, фінансується на 50% коштом Connecting Europe Facilities (CEF) і на 50% із державного бюджету. Ця євроколія дозволить запустити прямі пасажирські потяги з Ужгорода до Будапешта, Братислави, Праги, Відня й Дрездена.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» через прокладання євроколії між Чопом та Ужгородом внесла тимчасові зміни в розкладі руху поїздів до Закарпаття. Як зазначили в компанії, залізничне сполучення з Ужгородом для всіх регіонів забезпечать альтернативними рейсами.
Євроколія в Україні
Європейська колія має ширину 1435 мм. Такими стандартами користуються приблизно 60% усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більша — 1520 мм. Так склалося ще за часів російської імперії та Радянського Союзу. Тільки залізниці України, які прилягають до Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини, мають ділянки з європейською шириною.
Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом та Варшавою займатиме до чотирьох годин.
У жовтні 2023 року «Укрзалізниця» після 18 років перерви запустила сполучення Рава-Руська — Варшава. Для цього залізничники провели капітальний ремонт євроколії завдовжки 8 км від держкордону до Рави-Руської, а також реконструювали залізничний вокзал у Раві-Руській для можливості проведення митного та прикордонного контролю.
У 2024 році європейську колію почали споруджувати в Закарпатській області. Вона з’єднуватиме міста Чоп та Ужгород.