Україна закупить двоповерхові пасажирські вагони. Вони дозволять «суттєво оптимізувати витрати» на перевезення

У проєкті бюджету-2026 передбачено кошти на закупівлю 100 вагонів. Серед них буде перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон.

Про це повідомило Міністерство фінансів.

За останні п’ять років уряд закупив 166 сучасних пасажирських вагонів українського виробництва, якими вже користуються люди.

У 2025 році було укладено контракт на постачання ще 100 вагонів, які почнуть надходити у 2026 році.

Крім того, у проєкті бюджету-2026 передбачено кошти на придбання ще 100 вагонів на сумарну вартість близько 5,7 мільярда гривень. Серед них буде перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон.

У Мінфіні заявили, що двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів.

«Витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%, тоді як кількість місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%. Тобто за порівнянних експлуатаційних витрат компанія зможе перевезти значно більше пасажирів», — сказав міністра фінансів України Олександр Кава.

У перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення — зі спальними місцями, так і для денного — з місцями для сидіння.

Про це Кава розповів під час зустрічі із керівництвом і членами «Американської торговельної палати в Україні» (ACC), а також представниками українського бізнесу. У Мінфіні зазначили, що через війну та високий рівень дефіциту бюджету держава зберігає пріоритет фінансування оборонних і безпекових потреб, водночас розвиток транспортної інфраструктури залишається ключовим чинником відновлення економіки.

Україна вже отримує грантове співфінансування від ЄС — 50% вартості проєктів у межах програми Connecting Europe Facility (CEF), яке спрямовується на розвиток євроколії та логістичних маршрутів.

Цього року Україна вже побудувала євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода протяжністю 22 км, а у 2026-му планує старт робіт на напрямку від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися також у Чернівцях та Луцьку.

Нині триває електрифікація ділянки євроколії Чоп — Ужгород, яку планується завершити до літа 2026 року.