У Європі скасують нічні поїзди між трьома столицями через скорочення субсидій у Франції
Нічні потяги, що сполучають Париж, Берлін і Відень, скасують після скорочення субсидій у Франції.
Про це повідомляють газети Gurdian та Le Monde, остання з посиланням на AFP.
Маршрути Париж — Відень та Париж — Берлін відновили у 2021 й 2023 роках як альтернативу авіаперельотам, щоб знизити рівень викидів.
За даними французької державної залізничної компанії SNCF, яка експлуатувала ці маршрути разом з австрійською ÖBB та німецькою Deutsche Bahn, спальні вагони мали стабільний попит із середнім показником заповнюваності 70%.
Однак відроджене нічне сполучення усе одно потребувало субсидій. Як пояснює AFP, на відміну від денних поїздів, у яких місце можна перепродати кільком пасажирам уздовж маршруту з кількома зупинками, у нічних потягах спальне місце закріплялося за однією людиною протягом усієї поїздки. Крім того, витрати були більшими через вищі вимоги до персоналу й заміну локомотивів на прикордонних переходах.
Після скасування Францією субсидії розміром приблизно 10 мільйонів євро SNCF заявила, що «експлуатація нічних поїздів справді є величезним економічним викликом», а ÖBB повідомила про скасування сполучення із 14 грудня через рішення французької сторони.
Тим часом група захисту прав пасажирів «Так нічному поїзду» вважає, що уряд Франції припинив субсидіювання, оскільки оператори не виконали зобов’язання — організувати щоденні поїзди, а натомість пропонували послуги лише тричі на тиждень.
Як відповіли у SNCF, щоденні поїздки стали неможливими через масштабні будівельні роботи на французькій та німецькій залізницях.
Група також подала петицію, адресовану головному виконавчому директорові SNCF Жан-П’єру Фаранду та президентові Франції Емманюелю Макрону, яка зібрала понад 43 000 підписів.
Раніше президент Макрон обіцяв запустити до 2030 року приблизно десять нічних залізничних маршрутів. Зараз Франція експлуатує вісім внутрішніх нічних маршрутів із Парижа, зокрема до Ніцци, Тулузи та Тарбу.