FT: У Макрона сумніваються щодо ідеї використати заморожені активи рф для України

Команда президента Франції Емманюеля Макрона у приватних розмовах висловлювала сумніви щодо законності передання заморожених активів росії для України.

Про це пише Financial Times із посиланням на джерела.

Зазначимо, державний борг Франції досяг нового максимуму на рівні 3,482 трильйона євро або 117,4% ВВП країни. Тож у Макрона попередили: Франції буде складно надати гарантії на випадок, якщо доведеться швидко повертати росії заморожені активи.

FT стверджує, що цим Макрон практично «поховав ідею» з переданням активів. До цього проти передання коштів вже виступили Бельгія, яка має найбільшу частку заморожених активів, Італія тощо.

Натомість, як стверджує видання, просуванням ідеї активно займається канцлер Німеччини Фрідріх Мерц.

«Макрон зрадив Мерца, і він знає, що за це доведеться заплатити. Але він настільки слабкий, що не мав іншого вибору, як підтримати [прем'єрку Італії] Джорджу Мелоні», — сказав неназваний старший дипломат ЄС, ознайомлений із переговорами.

Як пише FT, це не єдиний «камінь спотикання» між Мерцом та Макроном. Так, наприклад, канцлер Німеччини наполягав на підписанні до кінця грудня торгівельної угоди між ЄС та країнами Економічний союз держав у Південній Америці, до якого входять Аргентина, Болівія, Бразилія, Парагвай, Уругвай та як асоційовані члени — Гаяна, Еквадор, Колумбія, Перу, Суринам, ЧиліМеркосур. Переговори про це тривають уже 25 років.

Але Макрон за підтримки Мелоні домігся перенесення підписання на кілька тижнів, позбавивши Мерца «політичної перемоги». Річ у тім, що французькі фермери протестують проти можливої угоди, побоюючись посилення конкуренції.

«Щодо Меркосур, Франція виграла два чи три тижні, але програла битву», — вважає Джозеф де Век, науковий співробітник Інституту дослідження зовнішньої політики.

Ба більше: нині в суперечках загрузла франко-німецько-іспанська програма розробки винищувачів FCAS. Два основні партнери — французька авіакомпанія Dassault Aviation та європейський аерокосмічний гігант Airbus (чий оборонний підрозділ базується в Німеччині) — не можуть дійти згоди щодо розподілу робіт та лідерства в проєкті.

За даними FT, Берлін розглядає інші партнерства з реактивними літаками, розчарувавшись у Dassault та побоюючись, що Париж лише прагне від нього грошей.