Китай розкритикував США за «свавільне захоплення» нафтових танкерів біля Венесуели

У Міністерстві закордонних справ Китаю розкритикували США за перехоплення нафтових танкерів, які йдуть від Венесуели.

Про це заявив речник МЗС КНР Лінь Цзянь у відповідь на запитання журналістів.

Він заявив, що «практика США щодо свавільного захоплення суден інших країн грубо порушує міжнародне законодавство».

«Китай виступає проти односторонніх санкцій, які не мають ніякого підґрунтя в міжнародному законодавстві або авторизації з боку Радбезу ООН. Ми виступаємо проти будь-якої дії, яка порушує принципи Статуту ООН, порушує суверенітет і безпеку інших країн, і всі прояви односторонності й булінгу», — сказав речник.

У Пекіні також висловили підтримку Венесуелі, заявивши, що та має право «незалежно розвивати співробітництво з іншими країнами».

«І ми віримо, що міжнародна спільнота може зрозуміти й підтримати позицію Венесуели із захисту її законних прав та інтересів», — сказав Лінь Цзянь.

Що передувало?

Президент США Дональд Трамп оголосив «повну й тотальну» блокаду всіх підсанкційних нафтових танкерів, що заходять до Венесуели та виходять звідти. Трамп заявив, що Венесуела «повністю оточена найбільшою армадою» і вона, мовляв, буде лише збільшуватися до тих пір, «поки вони не повернуть США всю нафту, землю та інші активи, які вони раніше вкрали в нас».

10 грудня американські військові затримали судно Skipper, яке звинуватили в участі у «незаконній мережі перевезення нафти, що підтримує іноземні терористичні організації». Очікується, що Skipper прибуде до району офшорних ліхтерів Галвестона (GOLA) у Мексиканській затоці, де розподілить 1,85 мільйона барелів вантажу на менші танкери для перевантаження в Х’юстоні

А 20 грудня був затриманий супертанкер Centuries. Із 9 до 12 грудня танкер завантажив у венесуельському порту «Пуерто Хосе» 1,8 мільйона барелів сирої нафти й на момент перехоплення вказував про те, що його пункт призначення — Малайзія.

Lloyd's List помітило, що цей танкер ішов під прапором Панами, але належить зареєстрованій у Гонконзі компанії Centuries Shipping Limited. При цьому, судно із березня 2021 року було зареєстровано в Панамі й повідомлень про скасування реєстрації з того часу не було. Протягом останнього року танкер регулярно експортував венесуельську сиру нафту до Малайзії та Китаю.