Експрокурор САП: Фігуранти справи про Одеський аеропорт і досі його контролюють

Фігуранти справи про заволодіння майном Одеського аеропорту можуть і надалі контролювати його після того, як пішли на угоду зі слідством.

Про це в інтерв’ю hromadske заявив колишній прокурор САП і старший групи прокурорів у справі про заволодіння майном Одеського аеропорту Станіслав Броневицький.

«Наскільки мені відомо, контроль за аеропортом як за предметом кримінального правопорушення, залишився за фігурантами кримінального провадження», — сказав Броневицький.

Зазначимо, у 2008 році Одеська міськрада вирішила реконструювати Міжнародний аеропорт «Одеса», тому шукала собі інвестора. У результаті 2011 року утворилася компанія ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса», до якої увійшли Одеська міська рада й приватна компанія, яку Одеська міська рада взяла собі в інвестори — ТОВ «ОДЕСА АЕРОПОРТ ДЕВЕЛОПМЕНТ».

За даними слідства, бенефіціарами останньої компанії були Олександр Борухович (Грановський) та Борис Кауфман. В об'єднаній компанії Одеська міська рада отримала 25% статутного капіталу, а приватна компанія ТОВ «ОДЕСА АЕРОПОРТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» — 75%.

Ілюстративне зображенняhromadske

«Одеса в особі міськради свою частку розміром 25% наповнює всім аеропортом і передає його навіть не у статутний капітал, що й так заборонено, а у приватну власність. 75% зі свого боку приватна фірма наповнює грошима. Начебто наповнює — ми під час розслідування говорили про те, що ці гроші просто прокрутились і вивелись. Тому бублик був на початку, бублик залишився в кінці, а Одеса віддала свій аеропорт. Ми на це подивилися вже 2023 року як на заволодіння майном Одеської міської ради, тому що аеропорт, який був у комунальній власності, фактично з неї вибув», — пояснив експрокурор.

Нагадаємо, Кауфман та інші фігуранти справи про схему з аеропортом «Одеса» уклали угоду із САП, зобов’язавшись відшкодувати 1 млрд гривень. Хоча в підозрі йшлося про заволодіння майном аеропорту та понад 2,5 млрд гривень доходу від його діяльності. У результаті фігурантів звільнили від покарання з установленням іспитового строку.

Броневицький додає, що структура власності самого аеропорту наразі залишається незмінною.

Скриншот / YouControl

«Повертаючись до тих відсотків: 25% — в Одеської міськради та 75% — у приватної компанії. За допомогою 75% у статутному капіталі фігуранти справи мали можливість впливати на будь-які рішення, пов’язані зокрема й з майном аеропорту, мали можливість впливати на долю аеропорту. Тому виникає питання, а чому ж у Facebook-пості САП про те, що затверджено таку класну угоду, зазначено, що частка Одеської міської ради у спільно створеному товаристві не зменшилась? Цю частку можна збільшити навіть на 10-15%. Від цього нічого не зміниться, тому що контроль за аеропортом зберігається у фігурантів кримінального провадження», — пояснив експрокурор.

Він також попередив, що на аеропорт може чекати подальша реалізація.

«Я б просив представників активного громадянського суспільства все-таки забезпечити належну увагу до цього аеропорту. У нас наявна оперативна інформація про те, що готується реалізація цього аеропорту. Правда це чи ні — я не знаю. Може якесь іще одне товариство створять і знову ж таки розпорошать частки. Я не знаю, це неперевірена інформація, але вона така є. Тому я прошу просто уважно стежити за діяльністю аеропорту і за тим, що відбувається навколо нього», — додав Станіслав Броневицький.