АН-132: перший український літак без участі Росії
Конструктори «Антонова» запевняють, що на АН—132 встановлені деталі виключно українських та західних компаній.
Конструктори та інженери київського авіаційного заводу «Антонов» завершили 20 грудня будівництво нового транспортного літака Ан-132.
Він є глибокою модернізацією легкого радянського літака Ан-32, який є досить популярним у країнах близького Сходу да Африки через можливість короткого зльоту та посадки з ґрунтових та непідготовлених аеродромів.
Літак Ан-132 є спільним проектом України та Саудівської Аравії. У лютому 2015 року «Антонов» підписав низку угод із Королівством про постачання таких літаків. Також український авіазавод уклав угоду про спільне проектування і виробництво авіаційного заводу на території Саудівської Аравії, де в подальшому заплановане серійне виробництво Ан-132. Однак, строки виконання угоди поки не визначені.
«Представники Саудівської Аравії оцінюють потреби свого ринку у розмірі близько 80 таких літаків, а для країн близького Сходу загалом – це 200-230 літаків», — каже директор програми «Ан-132» Олександр Хохлов. За його словами, ринкова ціна цього літака становитиме близько 30 мільйонів доларів.
Ан-132 є першим літаком «Антонова», який побудували без російських комплектуючих. Конструктори «Антонова» запевняють, що на Ан-132 встановлені деталі виключно українських та західних компаній. Двигуни закуповували з Канади, авіоніку постачали з США, гвинтова система — з Великої Британії. Багато деталей закуповувались із Франції, зокрема, штурвали і системи кондиціонування. Деяке обладнання постачалося з Німеччини.
Також на Ан-132 встановлене обладнання українських виробників. Система управління, паливні системи та система відеоспостереження літака повністю розроблені та виготовлені в Україні.
Слід зазначити, що це єдиний літак, який «Антонов» побудував протягом 2016 року. Для порівняння, за останні п'ять років «Антонов» випустив і продав всього 16 літаків: шість – Ан-32, чотири – Ан-148 і шість Ан-158. Найуспішнішим став 2012 рік, коли завод виробив шість літаків, а продав – вісім. За 2015 рік компанії вдалося зібрати лише дві машини – Ан-148 і Ан-158.
«Безумовно, вкрай важливо, щоб «Ан» почали літати в Україні. Літати регулярно, а не як зараз, коли ми маємо компанію «Мотор Січ» чи інші, які експлуатують лише одиниці цих літаків. Це повинна бути велика серія – близько 20-30 літаків, які б літали в Україні», — стверджує міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
За його словами, головна проблема зараз полягає у відсутності інвестора. «Знайти в один момент 100-200 мільйонів доларів, щоб закупити літаки, чи здати їх в лізинг, то це теж великі гроші, які нам треба шукати», – визнає міністр.
Нагадаємо, що у київському Музеї авіації 16 вересня представили новітній військово-транспортний літак Ан-178.