Аналітики виявили ще одну російську мережу з розповсюдження дезінформації

Аналітики викрили ще одну російську кампанію з дезінформації, яка протягом 6 років поширювала фейки через «одноразові» акаунти в соціальних мережах.

Про це повідомляє «Голос Америки».

За даними аналітиків, протягом шести років російські агенти поширювали в Інтернеті фейки сімома мовами через 300 соціальних мереж в рамках кампанії по дезінформації. Водночас вони залишалися практично непоміченими.

Операція, яку дослідники соціальних мереж назвали «Вторинна інфекція», була спрямована на поширення проросійської пропаганди в усьому світі за допомогою фейкових твітів, нібито опублікованих американськими офіційними особами, і теорій змови про коронавірус.

Учасники кампанії здійснювали спроби втручання в президентські вибори у 2016 році. На думку дослідників, вони також спробують поширювати брехню через вибори в США в листопаді 2020 року.

Директор з розслідувань в аналітичній фірмі Graphika, яка проводила дослідження, Бен Німмо заявив, що конкретні виконавці в Росії залишаються невловимими.

За його словами, не встановлено, чи проводив цю кампанію уряд, або структури, пов'язані з урядом, або група, яка хотіла підтримати уряд.

«Але із загального тону і контексту можна зрозуміти, що це була операція, яка намагалася підтримати російський уряд, атакуючи і дискредитуючи його критиків», — сказав він.

У службі безпеки Facebook цю кампанію виявили в травні 2019 року, і відтоді технологічний гігант та інші платформи намагаються заблокувати її.

Однак кампанія настільки децентралізована, що і далі триває, хоча, на думку дослідників, після викриття групи її активність знизилася.

Дослідники, які працюють зі співробітниками служб безпеки Facebook, Twitter та інших технологічних компаній, виявили понад 2500 елементів дезінформації, пов'язаних з одними і тими ж російськими суб'єктами.

Переважна більшість фейкових історій, які намагалися поширити учасники кампанії, швидко згасали. Ймовірно вони хотіли взяти кількістю, а не масштабами впливу.

Але замість того щоб сфокусуватися на декількох популярних платформах і набирати велику кількість передплатників, операція «Вторинна інфекція» діяла протилежним чином.

Вони створювали так звані одноразові акаунти, поширювали якусь одну помилкову інформацію через Twitter, Facebook, Reddit або інші соціальні мережі, а потім повністю закидали ці акаунти і ніколи не поверталися до них.

Раніше повідомлялось, що СБУ заблокувала міжрегіональну мережу «ботоферм» у Києві та кількох областях, якою керували з Росії. Вона дозволяла генерувати фейкові повідомлення від понад 10 тисяч ботів.