Антимонопольний комітет запідозрив мобільних операторів в обмані абонентів
Антимонопольний комітет України розпочав розслідування щодо операторів мобільного зв'язку Vodafone Україна, «Київстар» і lifecell, повідомили «РБК-Україна» у прес-службі АМКУ.
Антимонопольний комітет підозрює, що посекундна тарифікація дзвінків, про яку заявляють мобільні оператори, насправді не дотримується. А це – порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», зокрема статті 15-1 «поширення інформації, що вводить користувачів в оману».
«В 2012 році Кабінет міністрів затвердив правила надання та отримання телекомунікаційних послуг, які зобов'язують операторів враховувати лише повні тарифні одиниці в межах окремого сеансу зв'язку – хвилини або секунди. Неповні одиниці тарифікації (наприклад, 30 секунд або 59 секунд) не повинні рахуватися взагалі», – пише видання.
Разом з тим, троє найбільших мобільних операторів використовують однаковий принцип тарифікації.
«Вони заявляють, що тарифікація посекундна, хоча по факту кожна хвилина розмови умовно розділяється на два відрізки: перший – довжиною в 1 секунду, другий – 59 секунд. Плата, еквівалентна вартості однієї хвилини, стягується тільки за першу секунду розмови. Неповний відрізок часу, як і передбачено правилами телеком-послуг, не тарифікується», – пише видання.
Як повідомляється, АМКУ наразі збирає факти та аналізує матеріали, які можуть підтвердити або спростувати наявність таких порушень, пише видання.
«Сьогодні ми знаходимося на етапі збору додаткових фактів, які потрібно підтвердити документально. Після цього буде сформована остаточна позиція Комітету і прийнято рішення», – повідомили у прес-службі.
Якщо факти введення абонентів в оману будуть встановлені, АМКУ може дати рекомендації про усунення відповідних порушень або застосувати санкції.
Як зазначається, відповідно до законодавства, недобросовісна конкуренція, до якої належить дане порушення може каратися штрафом до 5% від річної виручки.