Bihus.info: Арахамія брав авто у бізнесмена Кауфмана, який має підозру від НАБУ та САП
Голова президентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія після початку повномасштабного вторгнення щонайменше 4 рази використовував автівки одеського бізнесмена Бориса Кауфмана для перетину кордону. Сам Кауфман фігурує в кримінальній справі.
Про це йдеться в розслідуванні Bihus.info.
За даними розслідувачів, у серпні 2022 року Арахамія разом із дружиною виїздив з України до Молдови на чорному позашляховику Toyota, що оформлений на дружину Бориса Кауфмана. А поверталися вони на бусі Mercedes, який належить компанії, де Кауфман є співвласником. Йдеться про великого дистриб’ютора тютюнових виробів — фірму «Тедіс Україна».
Як зазначають журналісти, цей же Mercedes Арахамія використовував ще два рази — у жовтні 2022-го та в серпні 2023-го, щоб повернутися в Україну з-за кордону.
Що каже Арахамія?
Сам Арахамія підтвердив, що брав авто в Кауфмана, пояснюючи це тим, що на своєму авто виїхати за кордон не може через тоновані вікна.
«Я доїжджаю до Одеси, а потім питаю його: "Дай мені машину, щоб пересікти до Кишинева". Побутова ситуація абсолютно», — сказав депутат.
Арахамія зауважив, що знайомий із родиною Кауфманів більше ніж 10 років. Востаннє, за словами Арахамії, вони бачилися в Одесі на святкуванні дня народження бізнесмена в листопаді.
На питання, чи не вбачає Арахамія конфлікт інтересів у дружбі з бізнесменом, який фігурує в кримінальних провадженнях, голова президентської фракції сказав: «Це ж НАБУ, наскільки я знаю, веде цю справу. Це незалежний орган. Я не думаю, що хтось в країні може сказати, що він має вплив на НАБУ».
Він додав: «Якщо ви вважаєте, що в цьому є якась велика зрада, то давайте я не буду це робити. Я буду виїжджати, я буду когось іншого зі своїх друзів з Миколаєва просити».
Що відомо про Кауфмана?
Борис Кауфман — одеський бізнесмен. Улітку він отримав підозри від НАБУ та САП щодо схеми заволодіння аеропортом «Одеса».
За даними слідства, у 2011 році двоє відомих одеських бізнесменів — Борис Кауфман та Алекс Борухович (раніше Олександр Грановський) — організували схему, як отримати майно аеропорту для приватизації. Для цього, нібито для інвестиції в аеропорт, разом з Одеською міськрадою заснували спільне ТОВ.
Згідно з договором, «інвестори» мали внести 355 млн гривень статутного капіталу, щоб побудувати новий термінал і злітно-посадкову смугу в аеропорту. Проте більша частина цих коштів через дії учасників схеми стала предметом застави та була заблокована банком.
За даними слідства, усе майно аеропорту заставили в банк для отримання кредиту, щоб унеможливити повернення аеропорту у власність міста. Отриманий кредит не погашали взагалі. За кредит, взятий під заставу майнового комплексу аеропорту, таки збудували новий термінал. Але злітно-посадкову смугу не починали будувати.
Як зазначає САП, через цю схему місто повністю втратило будь-який контроль над аеропортом та не отримувало від його діяльності жодного прибутку. Натомість люди, які отримали контроль над аеропортом, роками привласнювали дохід від його діяльності.
НАБУ вказує, що учасники схеми заволоділи майном аеропорту «Одеса» вартістю 118 млн гривень та доходом від його діяльності протягом 2012-2022 років у розмірі понад 2,5 млрд гривень.
У вересні суд обрав запобіжний захід Кауфману за цією справою: тримання під вартою з альтернативою внесення 268,4 млн гривень застави. Утім вже наприкінці жовтня змінив запобіжку на 150 млн гривень застави.