Будівництво євроколії від кордону з ЄС до Львова планують розпочати вже цьогоріч

Будівництво ділянки Мостиська — Скнилів європейської колії з Польщі до Львова розпочнеться вже цього року.

Про це сказав очільник Мінінфраструктури Олександр Кубраков на пресконференції «Україна. Рік 2024».

«Будівництво першої великої ділянки європейської колії, станція "Мостиська — Скнилів". Ми з'єднаємо нашу залізницю з європейською мережею. Це перший проєкт, ми його будемо будувати вже цьогоріч спільно з європейськими партнерами та донорами», — сказав міністр.

Він додав, що цього року також очікується відкриття нових пунктів пропуску для автомобільного транспорту з Молдовою, Румунією, Угорщиною та Польщею.

«Все це нам допоможе трохи диверсифікувати наші експортні коридори», — сказав Кубраков.

Євроколія в Україні

Європейська колія має ширину 1435 мм. Такою шириною користується приблизно 60% з усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більше — 1520 мм. Так склалося ще з часів російської імперії та Радянського союзу. Тільки залізниці України, що прилягають до Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини, мають ділянки з європейською шириною.

Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом та Варшавою займатиме до чотирьох годин.

Минулого року «Укрзалізниця» також запустила поїзд, який сполучає Варшаву та Рава-Руську з пересадкою на Львів. Залізничне пасажирське сполучення між Україною та Польщею через Рава-Руську було припинене приблизно 18 років тому через відсутність попиту пасажирів на цей маршрут.

Для відновлення сполучення Рава-Руська — Варшава залізничники торік провели капітальний ремонт євроколії завдовжки 8 кілометрів від держкордону до Рава-Руської, а також реконструювали залізничний вокзал у Рава-Руській для можливості проведення митного та прикордонного контролю.