15-річний американець заробляв десятки тисяч доларів через Instagram: як йому це вдалося і що з цього вийшло?

П'ятнадцятирічний Ровен Вінч мав акаунт із понад мільйоном підписників в Instagram і заробляв до 10 тисяч доларів на місяць. Одного дня соціальна мережа заблокувала його сторінку — тепер хлопець намагається повернути собі авдиторію через YouTube.

Історію підлітка розповіло видання The New York Times.

Роками Ровен Вінч фактично жив онлайн. Він прокидався о шостій ранку, одразу хапався за iPhone і починав шукати меми, аби поділитися ними в Instagram — з короткою перервою на душ і сніданок. Не полишав він цього заняття ані дорогою до школи, куди його відвозив автобус, ані на перервах між уроками, ані після них. За день хлопець міг робити 100 постів на день.

У Ровена було кілька акаунтів. Найбільш популярний — @Zuccccccccccc, названий на честь глави Facebook Марка Цукерберга, — мав 1,2 мільйона підписників. Підліток продавав на сторінках рекламу чи просував сторінки своїх ровесників — у середньому 10 рекламних повідомлень за день.

До закінчення середньої школи Ровен уже перепродавав дизайнерський одяг і взуття, а також займався дропшипінгом — зводив виробників товарів із покупцями й отримував дохід із різниці в ціні.

Онлайн-діяльність приносила хлопцю солідний дохід — за його словами, до 10 тисяч доларів на місяць і навіть більше. Він міг дозволити собі купити кросівки Saint Laurent, IPhone XR чи гаманець Gucci. Ровен навіть планував купити собі автомобіль Tesla, коли йому виповниться 16. Але онлайн-бізнес був для нього не тільки засобом заробітку, а й способом здобути авторитет.

«Я хочу мати достатньо авторитету, аби мене визнавали за те, хто я, але я не хочу бачити в собі відому людину. Я просто хочу бути в змозі мати всюди зв’язки, бути фінансово забезпеченим і заробляти на тому, що мені подобається робити», — пояснював Ровен.

Хлопцю пощастило розкрутити свій онлайн-бізнес й він став відомим в інтернет-спільнотах. На його сторінку в Instagram підписалися деякі знаменитості та відомі користувачі інтернету з великою авдиторією, здатні впливати на суспільну думкуінфлюенсери. Одного разу американський репер Ski Mask the Slump God запросив його на своє шоу.

Хлопець розповідає, як онлайн-життя змінило його як особистість: «Мій акаунт із мемами однозначно зробив мене незалежнішим. Він змусив мене певним чином подорослішати, бо я щодня отримую від людей купу всілякого лайна. Тепер я це приймаю не так близько до серця. Я зрозумів, що є доречним, а що — занадто. Я дізнався, що людям подобається і що — не подобається. Я навчився ставити інтереси інших попереду власних».

26 липня 2019 року Ровен отримав доленосне сповіщення від Instagram: його акаунт @Zuccccccccccc заблоковано. Так було й раніше — але доступ щоразу повертали. Нині ж соцмережа, як повідомляли у ЗМІ, видалила десятки сторінок цілеспрямовано — за порушення правил. Без жодного попередження.

«Багато моїх друзів вважає, що я впав у депресію, і я гадаю, що так воно і є, — каже Ровен через три місяці після закриття його Instagram-акаунта. — Я став менш впевнений і спілкуюсь з людьми набагато менше, ніж раніше». Хлопець додав, що після блокування @Zuccccccccccc він почувається «розгубленим».

Мати Ровена каже, що зі здоров’ям її сина «щось не те». Нині батьки намагаються заохотити сина до життя офлайн — приміром, аби він підпрацьовував у сусідній крамничці з продажу хот-догів.

Мати не схвалювала захоплення Ровена — одного разу дійшло до того, що спересердя викинула телефон з вікна автомобіля. Але кожного разу, коли вона забирала в сина смартфон, їй починали писати його підписники.

«Я отримувала повідомлення від дітей зі словами: «Ви не можете не дозволити йому бути онлайн, це через нього я не покінчив із собою минулого тижня, він дає мені змогу сміятися щодня», — згадує жінка.

Сьогодні хлопець продовжує жити онлайн. У нього лишилося дві сторінки в Instagram із понад 120 і майже 200 тисячами підписників відповідно. За його особистою сторінкою стежить близько 60 тисяч людей. А віднедавна він почав пробувати сили в YouTube — так він намагається повернути свій онлайн-авторитет. «Хочу настільки розвинути свій YouTube, щоб люди, які мене надихали (йдеться про відомих ютуберів на кшталт PewDiePie — ред.), стали моїми друзями», — пояснює Ровен.