Держпідприємство «Антонов» складатиме українські літаки в Канаді. Для цього вже створили окрему компанію
Українське державне підприємство «Антонов» та уряд канадської провінції Квебек планують запустити спільний проєкт, який передбачає виробництво модифікованих літаків для міжнародних ринків.
Про це повідомила пресслужба концерну «Укроборонпром» із посиланням на канадську компанію Capital Hill Group (CHG).
Там вказують, що цей проєкт стане ключовим для аерокосмічної галузі України та Канади, а також загалом для економік обох країн.
У майбутній моделі літака будуть використовувати новітні авіаційні технології, як-от «скляна кабіна». Базові моделі літаків цивільного та спеціального призначення мають модифікувати.
Остаточне складання моделі організують на виробничих потужностях в Україні та Канаді. У проєктуванні модифікацій акцент зроблять на відповідності проєкту критеріям сертифікації Канадського авіаційного управління. Це дозволить пришвидшити процес сертифікації.
«Успішна сертифікація моделі літака та її виробництво дадуть змогу українській авіаційній галузі вийти з тривалої кризи», — зазначили в «Укроборонпромі».
Для просування на міжнародний ринок літаків, розроблених і виготовлених на держпідприємстві «Антонов», уже створили компанію «Антонов–Канада».
Які літаки складатимуть у Канаді?
У державному концерні вказують, що найбільш перспективною є модель літака Ан-74ТК-200, розроблена компанією «Антонов». Такі літаки масово випускало Харківське державне авіаційне виробниче підприємство.
Літак Ан-74ТК-200 призначений для перевезення 52 пасажирів, вантажів вагою до 10 тонн, а також змішаних пасажирських і вантажних перевезень на міжнародних повітряних маршрутах короткої та середньої дальності.
Максимальна злітна маса літака — 36,5 тонни, максимальна висота польоту — 10 100 м, крейсерська швидкість — 600–700 кілометрів на годину. Дальність польоту з вантажем 10 тонн становить 950 км, за навантаження 1,8 тонни вона становить 4 250 км. Екіпаж складається з двох людей.
Літак можна використовувати в особливо суворих умовах експлуатації, як-от арктичні або високогірні. Підійдуть для літака також природні й обмежені злітно-посадкові смуги з мінімальною або відсутньою інфраструктурою технічної підтримки. Це в «Укроборонпромі» називають ринковою перевагою моделі.
Водночас основна модель AN-74TK-200 має і низку недоліків, зокрема — критичну залежність від використання значної кількості компонентів, вироблених на території Росії. До того ж такі компоненти не відповідають сучасним вимогам, через що немає змоги отримати обов’язкову сертифікацію літаків на європейських та американських ринках.