Дослідження: Люди у світі уникають деяких новин, як-от війна в Україні, щоб не засмучуватися

Кількість людей, які активно цікавляться новинами, за останні шість років впала приблизно на чверть. Люди уникають деяких новин, як—от війна в Україні, оскільки вони викликають депресивні почуття.

Про це йдеться у звіті Інституту Reuters Оксфордського університету, передає BBC.

Згідно з дослідженням, дуже або надзвичайно цікавляться новинами 48% людей у всьому світі. Для порівняння: у 2017 таких людей було 63%.

Більше третини людей (36%) по всьому світу зізнаються, що іноді чи часто активно уникають новин.

Як стверджують автори дослідження, деякі люди навмисно уникають важливих тем,як-от війна в Україні, національна політика та зміна клімату, щоб захистити своє психічне здоров’я.

Також дослідження показало, що традиційне телебачення та друковані ЗМІ продовжують занепадати. Водночас онлайн-споживачі рідше переглядають новини, ніж у минулому, а також стають менш зацікавленими.

Facebook залишається найважливішою мережею для новин. Хоча за останні сім років кількість щотижневих читачів новин у Facebook впала з 42% до 28%.

Це може бути пов’язано з тим, що Facebook дистанціювався від новин, зменшивши їхній відсоток у стрічці користувачів до 3%, згідно з останніми даними компанії за березень 2023 року.

А ось TikTok та Instagram — на підйомі. Зараз Instagram є джерелом новин для 14% людей, а TikTok — для 6%. Цифри набагато вищі, коли йдеться про молодих користувачів.

Кожна п’ята (20%) людина у віці від 18 до 24 років отримує новини з TikTok. У звіті йдеться, що платформа є «найшвидше зростаючою соцмережею в нашому опитуванні».

Автори дослідження зауважили, що молоде покоління в соцмережах більше приділяє уваги інфлюенсерам або знаменитостям, ніж журналістам, навіть коли йдеться про новини.

Методологія

Дослідження провели за допомогою онлайн-анкетування наприкінці січня – на початку лютого 2023 року.

Зразки були зібрані з використанням національно репрезентативних квот для віку, статі та регіону на кожному ринку. Освітні квоти також застосовувалися на всіх ринках, крім Кенії, Індії, Індонезії, Малайзії, Нігерії, Філіппін, Південної Африки та Таїланду.

Дані з Індії, Кенії, Нігерії та Південної Африки є репрезентативними для молодших англомовних людей, а не для всього населення, оскільки неможливо охопити інші групи за допомогою онлайн-опитування.

У більш загальному плані онлайн-вибірки, як правило, недостатньо відображають звички споживання новин людей старшого віку та менш заможних людей, додали в Інституті Reuters.