Друге судно з українською пшеницею прибуло до Туреччини
Друге вантажне судно з українською пшеницею прибуло до Туреччини через Чорне море 24 вересня, попри погрози росіян атакувати кораблі, що прямують до або з України.
Про це пише France24 з посиланням на дані моніторингу Marine Traffic та Vessel Finder
Балкер Aroyat під прапором Палау, навантажений 17 600 тоннами пшениці, був біля південного виходу з протоки Босфор о 3:00 за Гринвічем (6:00 за Києвом). Він прямує до протоки Дарданелли, щоб дістатися до Середземного моря.
Корабель покинув порт Чорноморська 22 вересня, прямуючи до Єгипту. Екіпаж судна — громадяни Єгипту, Туреччини, Азербайджану, Бельгії та Албанії.
Минулого тижня в порт «Чорноморськ» зайшли два судна по встановленому ВМС ЗСУ тимчасовому коридору для цивільних суден. Перше судно RESILIENT AFRICA з 3 тисячами тонн пшениці вийшло з порту 19 вересня та вже прибуло до Туреччини. Ця пшениця призначена для країн Азії.
Наразі три нових судна рухаються в напрямку українських портів під завантаження експортною продукцією. Балкери AZARA, YING HAO 01, ENEIDA підтвердили готовність скористатися тимчасовим коридором для цивільних суден і рухаються в напрямку портів «Південний» та «Чорноморськ».
Після завантаження понад 127 тисячами тонн української агропродукції та залізної руди судна вирушать у напрямку Китаю, Єгипту та Іспанії.
Тимчасові коридори до портів України
Україна запропонувала тимчасові маршрути у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (ІМО). Кубраков каже, що Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає росію припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.
Коридори почали діяти з 8 серпня 2023 року. У Мінвідновлення зазначали, що передусім вони використовуються для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення рф.
Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак портової інфраструктури для зупинки українського агроекспорту. Водночас спостерігаються інформаційні спекуляції та спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.