Федорів представив бренд внутрішнього туризму України. Соцмережам він нагадав Росію — від нього вирішили відмовитися

Засновник креативної агенції Fedoriv Agency Андрій Федорів презентував бренд внутрішнього туризму України під назвою «Мандруй Україною». Утім пізніше він оголосив про відмову від нього — після обурення користувачів, що візуально бренд нагадує Росію.

ОНОВЛЕНО (15:27): У попередній версії новини ми некоректно вказали, що бренд презентував Fedoriv Hub. Насправді це зробив Андрій Федорів у Facebook. Просимо в читачів вибачення за помилку.

Про новий бренд «Мандруй Україною» Федорів написав ще 20 червня. За його словами, розробила його безоплатно художниця Ольга Селіщева в межах онлайн-челенджу — аби допомогти підтримати внутрішній український туризм.

«Національне агентство (з питань туризму — ред.) викладе їх (візуальне оформлення — ред.) у відкритий доступ — якщо подобається, можна використовувати для себе, а підприємці можуть створити сумки, футболки, сувеніри й трохи заробити», — йдеться в пості Федоріва.

У коментарях під постом користувачі почали вказувати на те, що розроблені художницею віжуали схожі більше на російські, аніж на українські.

«Дивно. Ця естетика вся наскрізь "русскій сєвер" з відповідних ілюстрованих дитячих книжок радянської епохи. Я на таких, до речі, зростав, тому одразу зчитав це», — написав український художник Іван Семесюк.

«З повагою ставлюсь до вашої роботи, і тут, але... дуже нагадує російську заставку мульта з піснею "карусель-карусель...". Росія — може. Україна — ні. Далеке від України, від подорожі, мандрів... взагалі ніяк», — вважає Галина Петренко.

«Загальний стиль — російський лубок. Летерінг, м’яко кажучи, не альо. Дуже прошу не продовжувати розробляти цей стилістичний напрямок», — написав колишній директор «Укранімафільму» Дмитро Лісенбарт.

Зрештою, 14 липня Андрій Федорів написав, що розроблені ілюстрації не будуть використовуватися для промоції проєкту «Мандруй Україною». Він оголосив про скликання конференції, присвяченій «темі використання української символіки, образів, міфології в сучасному дизайні та брендингу українських проектів».

Крім того, Міністерство культури та інформаційної політики, в межах якого й розвивається проєкт, проведе відкритий конкурс на розробку бренду «Мандруй Україною». Його переможець (чи переможниця) отримає додатковий приз від Фундації Марини Жолдак — благодійного фонду, що займається популяризацією читання, зазначив Федорів.

  • Проєкт «Мандруй Україною» Міністерство культури та інформаційної політики оголосило 16 червня. Він спрямований на підтримку внутрішнього туризму України.
  • У межах проєкту користувачів соцмереж просять розповісти про своє улюблене місце, додавши до публікації гештеґ #МандруйУкраїною, геолокацію місця й рекомендації, що саме там побачити й що відвідати.