Helsi повідомлятиме про нові записи до лікаря в електронному кабінеті
Електронний медичний сервіс Helsi тепер в електронному кабінеті повідомлятиме людей про кожний новий запис до лікаря та завершений прийом.
Про це йдеться у Facebook сервісу та пише dev.ua з посиланням на пресслужбу Helsi.
Щоб отримувати push-повідомлення, потрібно у налаштуваннях смартфона дозволити застосунку надсилати сповіщення. У самому застосунку здійснювати налаштування не потрібно. Такі повідомлення зможуть отримувати й батьки, якщо відбудеться запис або завершений прийом у дитини. Для цього треба в застосунку попередньо зареєструвати дитину в розділі «Пов’язані особи».
Також у додатку тепер можна буде поскаржитися на прийом. Для цього потрібно натиснути відповідну кнопку під записом у застосунку.
Helsi обіцяє опрацьовувати та перевіряти такі скарги. Якщо з'ясується, що запису насправді не було, то його статус змінять на такий, що не відбувся. Також люди можуть поскаржитися на помилковий запис до медичного закладу, який має зв'язатися з лікарем та відповісти пацієнту.
Що передувало?
Користувачі державного електронного медичного сервісу Helsi раніше почали помічати в себе записи про відвідування приймань у лікарів, на яких ніколи не були. Платформа запевняє в конфіденційності даних і пояснила, у чому причина помилок.
Після розголосу в Helsi повідомили, що часто після перевірки з технічною підтримкою чи сімейним лікарем більшість «некоректних» записів виявляються прийманнями, під час яких була внесена вакцинація.
Директор Helsi Євген Донець зазначив, що помилки можуть виникати через неправильне внесення інформації на перехідному етапі цифровізації. Він додав, що говорити про небезпеку даних — «неправильно», бо пацієнт бачить дані, які вніс лікар про нього, навіть якщо дані некоректні. У Helsi запевнили, що лише пацієнт і лікар мають доступ до даних першого.
Видання Liga з посиланням на лікаря, який згодився говорити на умовах анонімності, повідомило, що записи в системі Helsi справді можуть бути помилковими. Водночас є випадки, коли лікарі можуть створювати фейкові записи для підняття статистики лікарні та більшої оплати.
«Це може бути викликано тим, що Національна служба здоров'я УкраїниНСЗУ щомісяця змінює правила, зменшує оплату, урізає та бракує записи за найменших помилок», — сказав співрозмовник видання.
Міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко на зустрічі з журналістами 8 травня розповів, що в міністерстві знають про флуд — відвідування, яких де-факто не було. Міністр повідомив, що нещодавня постанова МОЗ розблокує проведення моніторингу для НСЗУ і допоможе розв'язати питання.
Заявки будуть з'являтися в автоматичній базі. Система показуватиме, що одна й та сама людина приходить щодня на реабілітацію чи амбулаторне приймання. Якщо таких приймань буде багато, запит горітиме червоним. Далі міністерство відправлятиме бригаду на місце приймань, щоб з'ясувати причину.
Що робити користувачам?
Євген Донець запропонував три шляхи розв'язання проблеми, якщо ви помітили приймання, на яких вас не було:
- зверніться до медзакладу, де працює лікар. Вони позначать ваш візит як такий, що не відбувся;
- зверніться до служби підтримки Helsi, і сервіс сам звернеться до медзакладу;
- протягом двох тижнів залишіть відгук на лікаря, який провів приймання, — це побачить і керівництво закладу і вплине на ситуацію.