Їжа з села: як продавати фермерські товари — БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес—план» — проект про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні. Як відкрити власну справу? Яких помилок не допускати? Яких труднощів варто очікувати? Йти і не зупинятись.

Як побудувати мережу магазинів для продажу локальних українських продуктів, працювати із маленькими господарствами, допомагати їм із просуванням і робити з цього бізнес? Розповідаємо історію Володимира Дем’яненка та Ірина Андрющенко.

В Україні за натуральною продукцією покупець зазвичай вирушає на ринок. Але там далеко не весь товар має сертифікат якості. В супермаркетах же навпаки - вся продукція перевірена, але не вся натуральна. На перетині цих двох аудиторій працює мережа магазинів фермерських товарів «Із села».

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ ІНШІ ВИПУСКИ БІЗНЕС-ПЛАНУ

Потенційними клієнтами магазинів фермерських товарів є люди з достатком «середній+», які хочуть бачити на полицях 100% сертифікованого продукту «з грядки».

Проекту фермерських продуктів вже 5 років. Зараз відділення ви можете зустріти у Львові та в Києві. В цих же містах працюють інтернет-магазини. Середній чек покупок у роздріб складає 160 гривень. Онлайн - 650 грн. У найближчих планах бізнес-партнерів Володимира та Ірини — розширити не тільки асортиментний ряд, але і географію свого покриття.

Насправді, Володимир, який спершу сам запускав цей проект, вже був дуже близький до своєї мети. Але збройний конфлікт на Сході країни змусив його змінити свої плани. Адже стартовим майданчиком для проекту став Сєверодонецьк. Мережа таких онлайн-магазинів розвивалася з неймовірною швидкістю. І вже через три роки на Сході та Півдні країни з'явилося 7 відділень під назвою «Из деревни». І навіть одне в Казахстані в місті Алма-Ата. Але через військові дії бізнес довелося згорнути і розпочати з чистої сторінки у Києві.

Стенди з портретами та історією фермерів тут можна побачити майже біля кожної продукції. Одне із завдань проекту - розповісти покупцеві про українських виробників і створити між ними конкурентне середовище! І якщо великі постачальники вкладають чималі кошти в розкрутку свого бренду. То дрібні фермерські господарства іноді не приділяють уваги навіть упаковці.

Одне із завдань проекту — розповісти покупцеві про українських виробників і створити між ними конкурентне середовище

Для того, щоб скласти повну картину про своїх постачальників, на кожній з ферм партнерам доводиться бувати неодноразово. Перш, ніж потрапити на полицю магазину, всі виробники обов'язково проходять жорстку перевірку. У свій перший візит керівництво та технолог проекту дивляться, в яких умовах утримується господарство: від дотримання санітарних норм до раціону тварин.

У свій перший візит керівництво та технолог проекту дивляться, в яких умовах утримується господарство: від дотримання санітарних норм до раціону тварин

На відміну від України в країнах Євросоюзу несертифікована продукція не зможе потрапити не те, що на полиці магазинів, а навіть на ярмарок. Там перевіряються всі етапи виробництва: від стану ґрунту і води до готових продуктів.

До спеціального маркування на біо- та еко- продуктах вимоги суворі. Обов'язково повинні бути спеціальний зелений прапорець, номер і адреса виробника. Навіть невеликі відхилення від заданих стандартів, наприклад, прапорець іншого відтінку або форми, вважаються порушенням.

Тим часом, як грубе порушення проект «Із села» розцінює вихід свого постачальника на масовий ринок. Вважаючи, що забезпечити виробництво якісної продукції в такому обсязі просто неможливо!

А поки команда щодня отримуює десятки пропозицій від українських фермерів, саме час кинути всі сили на розвиток проекту. Для того, щоб досягти наміченої планки і з'явитися в містах-мільйонниках, партнери не тільки відкривають власні магазини, але і продають франшизу на бізнес.

Для того, щоб досягти наміченої планки і з'явитися в містах-мільйонниках, партнери не тільки відкривають власні магазини, але і продають франшизу на бізнес

“Коли ми купуємо франшизу, то маємо на увазі, що ми купили такий готовий бізнес. Готову ідею, яка вже працює, у якої є торгова марка, в якої дуже детально прописані отакі всі процеси. Від того, де шукати приміщення і як розмовляє персонал. Які речі він має виконувати, — розповідає експерт з франчайзингу Мирослава Козачук. — Роялті — це періодичний пакет підтримки. Постійне постачання, маркетинг, обслуговування, CRM-системи, аналіз звітності, домовленності з різними постачальниками про постачання їм продукту. Це може бути як через компанію «Із села», так і через компанії третього підрядника”.

В середньому відкриття магазину займає близько місяця. Ірина та Володимир готові допомагати своїм підопічним на кожному етапі: від ремонту і зонування приміщення до закупівлі необхідного асортименту.

До укладення угоди команда проекту має затвердити приміщення і надати франчайзі наступний пакет документів:

— Модель окупності проекту;

— Презентацію з описом умов франшизи;

А також оглядову презентацію з усіма матеріалами, які даються вже після підписання договору. Це бренд бук, регламент, умови роботи за асортиментом та програма мотивації персоналу.

Мета проекту Ірини та Володимира — покрити міста-мільйонники і розширюватись далі, а також розвивати онлайн-сегмент. Адже комбінування онлайн та офлайн продажів збільшує їх обсяги на 30%.

«Бізнес-план» — новий проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.