Каліфорнія першою у США вимагатиме від магазинів створити секції з гендерно-нейтральними іграшками
Каліфорнія стала першим штатом у США, яка ухвалила закон, що вимагає від великих роздрібних магазинів мати секції гендерно—нейтральних іграшок.
Закон вже підписав губернатор штату Гевін Ньюсома, повідомляє The Los Angeles Times.
Документ запрацює у 2024 році. Він встановлює, що роздрібні магазини з більш як 500 співробітниками повинні продавати деякі іграшки та товари для догляду за дітьми за межами секцій, спеціально позначених за ознакою статі.
Закон продовжує поступовий перехід у роздрібній торгівлі від реклами дитячих товарів відповідно до традиційних гендерних стереотипів, каже член законодавчих зборів штату Еван Лоу, який є автором документу.
«Частково це потрібно для того, щоб переконатися, що якщо ви дівчинка, то ви зможете знайти поліцейську машину, пожежну машину, таблицю Менделєєва або динозавра. І так само, якщо ви хлопчик, якщо ви більш артистичні та хочете грати з блискітками, чому б і ні?» — сказав Лоу.
Він зазначає, що створити законопроєкт його надихнула дочка одного з його співробітників, коли запитала, чому їй довелося піти в секцію для хлопчиків, щоб знайти певні іграшки.
Чому це важливо?
Кемпбелл Ліпер, професор психології Каліфорнійського університету в Санта-Крус, розповідає, що у 1940-х і 1950-х роках компанії почали використовувати гендерні ярлики та рожеві і сині індикатори для просування товарів спеціально для дівчаток і хлопчиків.
За його словами, дослідження в галузі психології розвитку показують, що діти усвідомлюють гендерні категорії вже у віці трьох років і дуже чутливі до гендерних ярликів.
Професор наголошує, що діти використовують іграшки для відпрацювання навичок, які стають корисними в їхньому житті. А стереотипи про те, які іграшки підходять для дівчаток і хлопчиків, можуть привести до гендерних відмінностей.
Діти вчаться просторовим навичкам, наприклад, за допомогою конструкторів, які можуть допомогти їм пізніше, коли вони будуть вивчати математику в школі. А ігри з ляльками вчать дітей соціально-емоційним навичкам, які можуть поліпшити їхню здатність спілкуватися і формувати відносини, каже Ліпер.