Міністр інфраструктури під тиском Зеленського погодився купити у «Крюківського заводу» 90 вагонів
Укрзалізниця закупить у «Крюківського вагонобудівного заводу» («КВБЗ») 90 пасажирських вагонів та 3 дизельних поїздів.
Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій, коли президент Володимир Зеленський наполіг озвучити чіткі цифри майбутнього замовлення.
Під час візиту Зеленського на «КВБЗ», який відбувся спільно з Криклієм, президент та міністр намагалися вирішити конфлікт, який виник між Укрзалізницею та заводом: у 2018 році УЗ уклала договір на купівлю 54 пасажирських вагонів, однак зірвала його, а згодом зірвала договір на купівлю дизельних поїздів. Через це «КВБЗ» почав судитися з Укрзалізницею.
5 березня Зеленський, під час зустрічі з представниками бізнесу Полтавщини, серед яких були керівники «КВБЗ», викликав до регіону міністра інфраструктури для того, аби той надав вже готовий план вирішення проблеми.
Під час візиту до «КВБЗ» 6 березня Криклій зазначив, що держава знайде кошти для того, аби профінансувати державне замовлення на пасажирські вагони.
«До плану мінімум ми говоримо про 2-3 дизель-потяги у цьому році, ми говоримо про пасажирські вагони додатково… до 100 пасажирських вагонів», — зазначив Криклій.
На це Зеленський заявив: «Мені здається, що настали часи, коли треба казати конкретні речі. Нехай вони не будуть найбільшими, що ми можемо дійсно, тому, пане міністр, я хотів би, щоб ми зараз сказали, що ми дійсно замовимо 3 дизелі і 100, не до 100, а 100 вагонів».
Міністр інфраструктури на це відповів, що на замовлення 100 вагонів у фінансовому плані Укрзалізниці може не бути достатньо коштів, тому і президент, і Криклій згодом погодилися на 90 вагонів.
Кошти на купівлю пасажирських вагонів планують узгодити у фінансовому плані Укрзалізниці, який допрацьовує наглядова рада компанії. Частково їх можуть взяти з виграшу Нафтогазу у Стокгольмському арбітражі проти Газпрому (2,9 мільярда доларів).