На кордоні з Україною в черзі стоять близько тисячі вантажівок, заблоковані польськими страйкарями — ДПСУ

Станом на ранок 8 листопада близько тисячі вантажівок очікують на перетин кордону з Польщі в Україну. Рух на кордоні ускладнено через страйк польських перевізників.

Про це сказав речник Держприкордонслужби Андрій Демченко в етері телемаратону «Єдині новини».

Із 6 листопада польські перевізники блокують три пункти пропуску: «Корчова — Краківець», «Гребенне — Рава-Руська», «Дорогуськ — Ягодин». Половина вантажівок у черзі стоїть на пункті пропуску «Ягодин».

Демченко прогнозує, що ситуація буде ускладнюватися: «Адже, як зазначали самі польські перевізники, вони планують довготривалу акцію. Ми сподіваємося, що вони припинять такі дії якомога швидше».

Нагадаємо, за даними українських прикордонників, організатори протесту планують пропускати лише по одному вантажному автомобілю на годину. Утім, вони планують не перешкоджати вантажівкам із вантажами безпекового, гуманітарного характеру; тим, що перевозять тварин та продукти, що швидко псуються; руху автобусів та легкового транспорту.

Чому страйкують польські перевізники?

Станом на 7 листопада офіційних вимог від польських перевізників не було передано жодному представнику української сторони, зазначає Мінвідновлення.

Утім, із заяв у ЗМІ відомо, що причиною стала «надмірна конкуренція» після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС. У червні 2022 року була укладена угода про «транспортний безвіз». Вона, з-поміж іншого, звільнила українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Як зазначає «Радіо Свобода», протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.

У травні польські автоперевізники також страйкували, заблокувавши під'їзні шляхи до Дорогуська. Вони вимагали повернути для українських перевізників видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, а також застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яка в Україні застосовується щодо польських перевізників.