На свята польські фермери призупинять протест на кордоні. Водночас перевізники тільки посилять блокаду

Польські фермери заявили, що з 24 грудня призупинять акцію протесту на пункті пропуску «Медика — Шегині». Тим часом перевізники на пункті пропуску в Дорогуську тільки посилюватимуть блокаду.

Про це організатори протестів повідомили польському виданню RMF24 і Reuters.

Роман Кондрув з організації «Ошукане село», який організовував протест на пункті «Медика — Шегині», зазначив, що його призупинять від завтра, 24 грудня, до 2 або 3 січня.

Також, за його словами, якщо він отримає письмову заяву від прем'єр-міністра про виконання їхніх вимог, то акцію, ймовірно, не відновлюватимуть.

У польському Міністерстві сільського господарства також підтвердили, що протест на КПП «Медика — Шегині» призупинять завтра з 8 ранку. Міністр Чеслав Секерський запевнив фермерів, що їхні вимоги виконають, але «для цього потрібен час».

За його словами, щоб виконати деякі вимоги, потрібні кошти з державного бюджету. Над цим зараз працюють, зазначив Секерський.

Водночас одна з лідерів протесту перевізників на іншому пункті пропуску, в Дорогуську, Едита Озигала заявила, що кордон з Україною блокуватимуть і на Різдво. Крім того, блокаду посилять: пропускатимуть лише одну вантажівку на три години замість трьох, як було раніше.

Нагадаємо, напередодні у польському й українському урядах заявилипро «прорив» у питанні блокади кордону з Україною. Зокрема, за словами заступника міністра інфраструктури Польщі Павела Ганчаржа, зараз узгоджують останні деталі остаточної домовленості. Вона має розв'язати проблему блокади на кордоні з Україною до Різдва.

Про блокаду кордону

6 листопада польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині». Понад місяць потому, 11 грудня, зняти блокаду вдалося лише на пункті «Ягодин — Дорогуськ».

Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Через блокаду українська економіка зазнає збитків, які, за останніми оцінками, становлять 1 мільярд євро. Водночас економічні втрати Польщі ще більші.