НАЗК внесло відому мережу фастфудів до переліку міжнародних спонсорів війни. Про кого йдеться?

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло американську багатонаціональну франшизу ресторанів швидкого харчування Subway до переліку міжнародних спонсорів війни.

Про це вказано на сайті НАЗК.

Subway — одна з найбільших мереж у світі за кількістю закладів громадського харчування. Вона відома своїми сендвічами, салатами та ролами. Компанія позиціює себе як «здорову альтернативу традиційному фастфуду».

За інформацією агентства, компанія працює в росії понад 20 років, створила приблизно 6 тисяч робочих місць, налічує 550 ресторанів у 122 містах. російська мережа Subway зараз є третьою за кількістю точок у Європі після Великої Британії та Німеччини.

Особливістю бізнесу Subway є те, що вони працюють за системою франчайзі, тобто існує велика мережа юридично відокремлених осіб, що працюють під брендом Subway, генерують доходи та сплачують податки. У росії франшизою мережі Subway володіє компанія Subway russia Service Company з головним офісом у Санкт-Петербурзі.

І компанія не покинула ринок рф?

Після початку повномасштабного вторгнення, компанія не повідомила про жодне скорочення своєї діяльності в рф. Окрім сплати податків до держбюджету рф, компанія надає робочі місця росіянам, підтримуючи російську економіку та рівень зайнятості населення.

Subway, за даними НАЗК, активно рекламує свою діяльність через підсанкційні російські соціальні мережі та доставляє їжу через сервіси «Яндекс», які співпрацюють із державними та правоохоронними органами рф.

Subway повідомила, що всіма ресторанами в країні незалежно володіють та управляють місцеві та головні франчайзі, тому ресторани залишаються відкритими в росії. Ця заява, як наголошують у НАЗК, у частині неспроможності впливу на власних франчайзі не відповідає дійсності та фактично вводить в оману.

Так, у травні 2022 року російські банки почали блокувати роялті (платежі за користування франшизою), бо були не готові брати на себе відповідальність за опрацювання платежів на адресу франчайзера з «недружньої» держави (США). Клієнти не могли отримати право власності з російських франчайзі та відправляти платежі до США.

Через це на замовлення Subway російська юридична компанія Nevsky IP LAW провела необхідні аналізи договорів та санкційного законодавства рф і знайшла юридичні механізми, які дозволяють законно здійснювати збір роялті з франчайзі та спрямовувати їх на адресу холдингової компанії.

У підсумку компанія допомогла клієнту (Subway) знову отримувати роялті з російських франчайзі. Банки відновили обробку платежів, а франчайзі повернулися до виконання обов'язків зі сплати роялті.

Subway в росії активно проводить рекламні компанії через соціальні мережі «ВК» та «Одноклассники», які належать підсанкційній юридичній особі ТОВ «Компания ВК». Також Subway користується послугами доставлення їжі через сервіс «Яндекс.Еда».