Новий Facebook, Messenger та Instagram. Що зміниться в найпопулярніших соцмережах
Зміни, які анонсував засновник Facebook на конференції для розробників F8, стануть найбільшими за 15 років існування соціальної мережі. Зокрема, повністю перебудується стрічка новин та стане іншим дизайн. Перші зміни вже почали з’являтися в додатках смартфонів, а згодом оновиться й веб—версія.
«Це наступна глава для наших сервісів», — сказав засновник Facebook Марк Цукерберг на презентації, стоячи на фоні напису «Майбутнє є приватним». Зміни анонсували і для інших платформ, якими володіє Facebook — Messenger, Whatsapp та Instagram. Головна їх мета — зробити соцмережі більш персоналізованими, перетворити їх із «міської площі» на «домашню вітальню». Чого очікувати користувачам — розповідаємо у тексті.
2,38 мільярда активних користувачів на місяць
Менше синього, більше білого
Новий дизайн навіть отримав свою назву — «FB5». Найперша його відмінність від звичного вигляду сайту — відсутність синього кольору. Верхнє меню відтепер буде білим, і лише логотип (і то оновлений) збереже свій оригінальний колір. Зліва відображатиметься меню груп, по центру — стрічка, а справа — контакти та меню пошуку нових груп. Блок історій стане більш видимим.
Зміна пріоритетів
«У Facebook мільйони активних груп. Коли люди знаходять ту, що треба, це часто стає найбільш значимою частиною їхнього користування Facebook. І сьогодні понад 400 мільйонів користувачів належать до груп, які вони вважають змістовними», — написала компанія.
Тож тепер центральною функцією Facebook стануть спільноти, нові функції дозволять легко знаходити потрібні групи за інтересами та знайомитися з людьми. Стрічка виглядатиме дещо інакше: у ній тепер будуть відображатися публікації членів спільнот, до яких долучився користувач. Зробити допис у спільноті можна буде прямо зі своєї сторінки.
Нові друзі (і не тільки)
Функція «Знайди нових друзів» покликана знайомити незнайомців, що мають спільні інтереси чи ж бо працюють на одну й ту ж компанію чи ходять до тієї самої школи. Аби цією функцією скористатися, потрібно буде надати соцмережі спеціальний дозвіл. До редизайну функція не прив’язана і буде представлена згодом.
У 19 країнах Facebook складе конкуренцію популярному додатку знайомств Tinder: адже компанія презентувала функцію «Secret Crush» (Таємна симпатія). Користувач матиме можливість додати дев’ять своїх друзів, до яких відчуває симпатію, у спеціальний список. Ці друзі не знатимуть про це, допоки самі, у свою чергу, не додадуть користувача у такий список, і таким чином станеться match (співпадіння). Тоді обидва отримають сповіщення про це і, можливо, заведуть романтичні стосунки. В Україні таку функцію поки не презентуватимуть.
Більше подій
Влітку компанія обіцяє презентувати нову вкладку подій, що буде краще відображати те, що відбувається поруч з вами. За її допомогою можна буде отримувати рекомендації, дізнаватися про локальні бізнеси та планувати зустрічі з друзями. З‘явиться карта, на якій будуть відмічені цікаві події поруч.
1,6 мільярда активних користувачів на місяць
Оновлення стосується лише бізнесу. Продукцію тепер можна буде переглядати прямо у месенджері.
Messenger
1,3 мільярда активних користувачів на місяць
Компанія розробила додаток для комп’ютерів — поки що Messenger працює або в браузері, або як застосунок для смартфону. Facebook також планує зробити Messenger «швидшим та легшим, ніж будь-коли». Задля цього розробники повністю перебудували його архітектуру, а оновлений застосунок представлять наприкінці року.
Крім того, буде доступна функція спільного перегляду (яку в Facebook представили ще у 2018-му — ред.). Відтепер можна буде поширювати відео з Facebook у Messenger та запрошувати друзів до перегляду, водночас маючи змогу переписуватися.
Історіями можна буде ділитися з обмеженим колом людей (така функція доступна в Instagram — ред.)
Новинка чекає й на бізнес: компаніям дозволять створювати опитування прямо у Messenger, аби дізнатися думку клієнта. Також деякі послуги можна буде замовити відразу із застосунку, як от стилістів чи послуги прибирання.
1 мільярд активних користувачів на місяць
«Замість того, аби робити скріншот та запитувати деталі у коментарях, ви зможете просто натиснути на річ, в яку одягнені ваші улюблені творці, та купити її відразу», — йдеться в анонсі. Таким чином, блогери зможуть позначати конкретні речі на своїх фотографіях, а їхні фоловери — купувати ці речі, не виходячи з додатку. Поки що така функція буде доступна не для всіх компаній, однак Facebook планує поступово розширювати цей список.
В Instagram можна буде збирати гроші для некомерційних цілей за допомогою спеціальних стікерів у історіях — й без комісії з боку Instagram. Поки що цим скористатися зможуть лише у Сполучених Штатах.
А камера отримає оновлений дизайн, що зробить ефекти, стікери та інші креативні елементи доступнішими. Новий інтерфейс матиме режим створення публікації, що дозволить створити пост, не виходячи з режиму камери.
Що означають ці зміни?
«З моєї перспективи — сьогоднішні групи у Facebook є одним з найбільш потужних інструментів поширення маніпуляцій та дезінформації, звідки інформація розноситься по всьому Facebook, й вибори президента України 2019 року це наочно продемонстрували, — каже Громадському Віталій Мороз, керівник програм нових медіа ГО «Інтерньюз-Україна». — Утопічний погляд Цукерберга на групи як місце, де друзі обговорюють, що кожен візьме з собою на пікнік, вказує на його неповне розуміння масштабів маніпуляцій напередодні чи під час виборів. Разом із тим, ніхто не скасовував сторінок, вони працюватимуть, але їхнє охоплення може впасти. Якщо ви не є в групах, ви точно є в спільних чатах, що теж є виявом групової комунікації».
Під шквалом критики Facebook опинився ще після скандалу з Cambridge Analytica у 2018. Згодом пояснення Цукерберга про те, як соцмережа не змогла захистити персональні дані десятків тисяч користувачів, слухав американський Конгрес та Європарламент, а потім компанію оштрафували на 660 тисяч доларів.
На фоні звинувачень у неспроможності достатньо захистити дані, ба більше — запобігти поширенню фейків чи пропаганди, Facebook вирішив поставити на перше місце персональне спілкування. Новий алгоритм, на думку розробників, має вберегти компанію та її користувачів від помилок минулого.