Південна Корея застосовуватиме VR-технології, щоб перевіряти, чи можуть водії літнього віку керувати авто

Поліція Південної Кореї розпочне дослідження та розробку технологій на основі VR для оцінки здатності людей похилого віку керувати автомобілем. Також у країні хочуть ввести умовні посвідчення для літніх водіїв до 2025 року.

Про це повідомляє південнокорейське інформагентство Yonhap News.

Згідно зі статистикою поліції 2018 року, на 10 тисяч водіїв припадає приблизно 94 ДТП з участю водіїв старше 65 років. Це в 1,86 раза більше, ніж серед 30-річних. Дослідники назвали причиною таких аварій той факт, що з віком погіршується зір, і реакція на світло стає повільнішою.

Люди з легкою деменцією або хворобою Альцгеймера також можуть мати проблеми з розпізнаванням небезпечних ситуацій. Дослідники виявили, що ліки, які приймаються для лікування цих розладів, уповільнюють реакцію та викликають сонливість.

На розробку технологій з бюджету виділили 1,2 млрд вон (приблизно 27,5 млн гривень). Очікується, що загалом на проєкт доведеться витратити близько 3,6 млрд вон (приблизно 83 млн гривень).

Які є обмеження для водіїв похилого віку в інших країнах?

Штат Іллінойс у США використовує метод обмеження простору. Інструктор з водіння встановлює умови водіння відповідно до індивідуальних обставин. Якщо лікарі визнають людину нездатною повною мірою керувати автомобілем, їй дозволяють їздити лише до таких місць, як лікарні, церкви та громади навколо будинку.

У Німеччині водіям, що погано бачать уночі, дозволено керувати автомобілем лише вдень, а водіям, яким важко їздити на великі відстані, можна їздити лише в певному радіусі від свого будинку. Якщо керувати авто на великій швидкості важко, їздити по шосе також заборонено.

У Новій Зеландії люди віком від 75 років повинні проходити медичний огляд кожні два роки, щоб продовжувати керувати автомобілем.

Крім того, багато європейських країн мають інструменти для оцінки здібностей водіїв похилого віку, такі як фактичні іспити з водіння транспорту.

Авторка: Юлія Костюкова