«Кумівські» компанії та інклюзивна освіта в Україні

В Україні політично пов'язаними є 2% фірм. Це означає, що за ними стоять або представники влади, або ж власники мають політичний вплив на процеси в країні. Ці компанії контролюють понад 20% загального обігу і 29% усіх активів.

В Україні політично пов'язаними є 2% фірм. Це означає, що за ними стоять або представники влади, або ж власники мають політичний вплив на процеси в країні. Ці компанії контролюють понад 20% загального обігу і 29% усіх активів.

Директор Світового Банку в справах України, Білорусі та Молдови Сату Кахконен назвала це явище «кумівським капіталізмом». Який вплив «свої» компанії мають на українську економіку? Чому за роки незалежності влада так і не змогла розлучити політику та бізнес?

Про це сьогодні у програмі «Реформа» о 21:00 говоримо із заступником директора Центру економічних стратегій Дмитром Яблоновським.

Також у програмі:

  • 15 березня конкурсна комісія з відбору членів НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) оголосила список тих, хто пройшов перший етап відбору. 48 кандидатів допущені до складання тестів і є ймовірність, що в квітні-травні будуть призначені 5 незалежних членів Нацкомісії з регулювання енергетики. До кінця року має відбутися повна ротація – нинішнього голову Дмитра Вовка та члена комісії НКРЕКП мають замінити обрані на конкурсі фахівці. Чому політики затягували створення незалежного регулятора та чи є ймовірність, що Президент зможе заблокувати цей процес? На ці питання відповідає Олексій Оржель, керівник сектору «Енергетика» Офісу ефективного регулювання.
  • Вже наступного навчального року в Україні на повну має запрацювати інклюзивна освіта. Це означає, що діти з особливими освітніми потребами зможуть навчатися в тому навчальному закладі, якому забажають. Про те, як до осені має змінитися система освіти, щоб всі школи стали доступними для дітей з особливими освітніми потребами — дивіться в інтерв’ю з керівницею директорату Міносвіти з питань інклюзивної та позашкільної освіти Ларисою Самсоновою.