Польські перевізники заявили, що не дійшли згоди на переговорах з Україною
Польські автоперевізники заявили, що останні переговори з українськими посадовцями не розв'язали проблему, і вони продовжать блокувати польсько—український кордон.
Про це пише The Guardian із посиланням на AFP.
У понеділок частина протестувальників зустрілася з представниками українського та польського урядів.
«Ми не дійшли згоди. Українська сторона не бере до уваги наші вимоги», — заявив лідер протесту Рафал Меклер.
Заступник міністра інфраструктури України Сергій Деркач зазначив: ключове, що вимагають протестувальники — це повернутись до системи дозволів на вантажні перевезення. Але це питання не обговорюється на таких зустрічах, каже посадовець.
«Питання подальшого блокування кордону — не стільки для розв'язання нагальних питань, а щоб зробити або велику комунікаційну кампанію з цього, або політичну історію, і тримати кордон зачиненим якнайдовше», — заявив Деркач.
Він додав, що українська сторона намагається шукати компроміси, щоби збільшити пропускну спроможність і виконувати вже укладені меморандуми, але це складно. Зокрема, польській владі запропонували запустити смуги для порожніх вантажівок на ПП «Угринів — Долгобичів» та «Грушів — Будомеж».
«Ми не відступаємо й наполягаємо: блокада кордону — це порушення низки угод. І кордон має бути розблокований негайно», — заявив Деркач.
Чому страйкують польські перевізники?
Станом на 7 листопада офіційних вимог від польських перевізників не передавали жодному представнику української сторони, зазначає Мінвідновлення.
А втім, із заяв у ЗМІ відомо, що причиною стала «надмірна конкуренція» після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС. У червні 2022 року була укладена угода про «транспортний безвіз». Вона, з-поміж іншого, звільнила українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.
Як зазначає «Радіо Свобода», протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.
У травні польські автоперевізники також страйкували, заблокувавши під'їзні шляхи до Дорогуська. Вони вимагали повернути для українських перевізників видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, а також застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яка в Україні застосовується щодо польських перевізників.