Взуттєвих справ майстер: як зробити бізнес на пошитті чобіт — БІЗНЕС-ПЛАН

Скільки коштує шкіряне взуття ручної роботи? З чого складається його собівартість? Скільки чобіт виробляється в Україні та як борються із дефіцитом кадрів у взуттєвій галузі? Про це — у Бізнес—плані.

Павло Гордій у минулому — розробник програмного забезпечення і офісний працівник, зараз — співавтор взуттєвого бізнесу і вільний ремісник. Йому 27 років. А це його дружина — Вікторія Гурська. Разом вони займаються виробництвом взуття під молодим українським брендом Te Shoes.

Бренд Тe Shoes почав виробляти класичне і кежуал взуття у 2014 році. Взуття продають здебільшого онлайн. Як наслідок, в їхній шоурум приходять ті, хто вже знайомий з продуктом.

Зараз вони збираються в магазин «Всі свої», де представлені одяг, аксесуари та взуття від ста п'ятдесяти українських брендів. Там у них буде власний куточок, багато потенційних покупців і серйозних конкурентів. Це одна з найважливіших подій бренду за весь час його існування. Паша і Віка тільки розклали взуття на полиці, а їх вже чекає приємний, але несподіваний успіх — продавці в магазині кажуть, що партія взуття розлетиться за кілька тижнів. Тож їм доведеться збільшувати обсяги виробництва. Адже на виготовлення однієї партії пішло три тижні. Не можна допускати, щоб на полицях було порожньо — це може негативно позначитися на іміджі бренду.

Середня ціна якісних зимових черевик і чобіт українського виробництва у 2016 році становить близько 1800 грн. Взуття китайського виробництва можна знайти від 500 до 1000 грн. Однак, за привабливою ціною часто ховається низька якість виробу. Середня вартість зимових черевиків в популярному взуттєвому магазині в центрі Києва — близько 4400 грн. Середня вартість зимового взуття в шоурумі Te Shoes - 3700 грн.

Є й інша галузева проблема, з якою зіткнулися підприємці. Професійного взуттівника в Україні знайти непросто. Зараз у Києві ці спеціальності можна отримати у двох навчальних закладах. Ще, якщо постаратися, можна знайти курси з виготовлення взуття. Однак, проблема не тільки у відсутності місць для навчання, а й у «непрестижності професії», кажуть викладачі.

Бізнес Te Shoes почався з 10 пар на місяць. Зараз вони шиють 70, а в наступному році планують довести цей показник до 100.

Що ж до «зроблено в Україні», то зараз взуття українського виробництва займає на ринку близько 20-25% від загального обсягу. Близько 70% — це імпорт з Китаю. За даними державної статистики, на початку дев'яностих Україна виробляла у десять разів більше пар взуття ніж зараз. До двохтисячних виробництво стрімко падало, але потім почало відновлюватися і навіть зростати. І ця статистика не враховує невеликих виробників. Наприклад, за весь час Te Shoes було вироблено близько 1500 пар взуття.

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.