Позитивні емоції, ігри та фізичні вправи. Як підтримати дітей під час війни

З початку повномасштабного вторгнення понад 80 тисяч дітей з усієї України отримали підтримку в межах програми «Безпечний простір».

Близько 8 тисяч вчителів навчилися надавати психосоціальну підтримку дітям у школах, а понад 400 шкільних психологів пройшли навчання методики формування безпечного середовища та стійкості до стресу у дітей. Тепер ці психологи у форматі групових занять допомагають учням із симптомами психосоціального стресу.

Як ігри допоможуть дітям подолати стрес

Дослідження показують, що діти, які перебувають у стані хронічного стресу, можуть демонструвати Захисний механізм психіки, коли людина (дитина) поводиться як молодша дитинавіковий регрес. Це виливається у смоктання пальців, заїкання, нетримання сечі.

Експерти програми підготували серію анімаційних роликів про те, як підтримати дітей під час війни, як стрес впливає на їхнє навчання, та чому дорослим важливо не забувати піклуватися про себе.

Ігри та фізичні вправи — найкраще, що можуть запропонувати дорослі, щоб допомогти дітям подолати стрес. Дихальні вправи, веселі руханки, вправи на заземлення та релаксацію, групова дитяча творчість сприяють росту нових нейронів, витривалості та стійкості до психологічних травм і стресів і зменшують внутрішню напругу дитини.

Педагоги стверджують, що іноді після веселих вправ дітей важко заспокоїти, налаштувати на навчання. Але досвід програми «Безпечний простір» показує, що діти краще засвоюють навчальний матеріал, коли відчувають позитивні емоції, довіру й підтримку від дорослих.

«Безпечний простір» — програма психосоціальної підтримки для шкіл та дитячих садочків. Вона побудована на науково обґрунтованих рекомендаціях та практичному досвіді роботи авторів з дітьми, їхніми батьками й вчителями, які перебували в зоні військового конфлікту.

ГО «Слова допомагають»

Інформаційна кампанія «Слова допомагають» проводиться в межах проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», який реалізується ГО «Слова допомагають» та фахівцями Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії за підтримки Plan International. Проєкт фінансується Іспанським агентством міжнародного співробітництва та розвитку (AECID).

Авторка тексту: Вікторія Соловйова — психологиня, психотерапевтка, співавторка, тренерка та супервізорка програми «Безпечний простір», керівниця Центру психічного здоров’я Києво-Могилянської академії в Києві та Дніпрі.

Матеріал опубліковано на правах реклами.