У Мінреінтеграції заявили, що «ПриватБанк» почав блокувати рахунки переселенців зі сходу. У банку відповіли (ДОПОВНЕНО)
Переселенці зі сходу почали скаржитися на те, що «ПриватБанк» вимагає від них актуалізацію персональних даних, а для цього потрібні документи з підтвердженням місця проживання. У Мінреінтеграції обурені таким рішенням фінустанови.
Про це повідомляє пресслужба Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.
Упродовж останніх тижнів до Мінреінтеграції та громадських організацій надходять звернення від клієнтів «ПриватБанку», реєстрація місця проживання яких — тимчасово окуповані території Донецької та Луганської областей.
Люди скаржаться, що банк вимагає від них актуалізацію персональних даних. За допомогою мобільного додатку «Приват24» або на сайті фінустанови клієнтам треба оновити інформацію щодо адреси проживання і додати документ, що підтверджує місце проживання.
Додатково банк може вимагати копії документів, зокрема, довідки про взяття на облік ВПО, навіть якщо такі дані вже надавалися банку або клієнт не має такого статусу.
В окремих випадках фінансова установа вимагає від людей прибути до відділення. Інакше попереджають, що протягом серпня заблокують рахунок.
Що про це кажуть у відомстві?
Такі вимоги банку та блокування рахунків є неприпустимими, зауважила віцепрем’єрка Ірина Верещук під час наради, присвяченій цій ситуації.
Мінреінтеграції звернулося до Національного банку з проханням розібратися в ситуації, що склалася в «ПриватБанку», та відреагувати на це.
Також відомство звернулося безпосередньо до банку з вимогою припинити актуалізацію даних та масове блокування рахунків клієнтів, реєстрація місця проживання яких — тимчасово окуповані території України, зокрема сходу.
Що кажуть у «ПриватБанку»?
Доповнено о 16:20. Речник «ПриватБанку» Олег Серга нам у коментарі сказав, що фінустанова знає про ситуацію, що склалася. Банк співпрацює з Мінреінтеграції та «Донбас SOS» для того, щоб зробити процедуру актуалізації даних клієнтів з окупованих територій зручною та доступною.
У банку наголошують, що не блокують рахунки клієнтів з окупованих територій та не мають таких намірів до закінчення воєнного стану, навіть у разі порушення клієнтом законних вимог до банків щодо верифікації клієнтів.
«Ми розуміємо, наскільки чутливою є тема тимчасово окупованих територій та вимушених переселенців для українського суспільства, але просили клієнтів оновити інформацію з міркувань безпеки, а не задля блокування рахунків», — зазначив Серга.
«ПриватБанк» і надалі працюватиме з урядом, Нацбанком і громадськими організаціями для вдосконалення процедур верифікації клієнтів, які вимушено залишились на окупованих територіях або були змушені евакуюватися.
Що робити в такому разі?
Якщо ви зареєстровані на тимчасово окупованих територіях Луганщини та Донеччини та отримали повідомлення від «ПриватБанку» з вимогою актуалізувати дані, вам варто звернутися:
- на цілодобову гарячу лінію Мінреінтеграції з кризових питань за номером 1548, а також +38 (096) 078 84 33 — для осіб, які перебувають на ТОТ (через WhatsApp, Telegram, Viber);
- до громадської організації «Донбас СОС»: гаряча лінія 0800 309 110, Viber +380935006918, електронна пошта dsos.help@gmail.com, онлайн-приймальня.