Приватності не існує: 150 компаній, серед яких Amazon, Apple і Netflix, отримували доступ до особистих даних на Facebook

Facebook давав доступ до приватної інформації своїх користувачів щонайменше 150 великим компаніям, — ідеться у розслідуванні New York Times. Про цю нову співпрацю раніше не було відомо, а об’єми інформації тут навіть більші, ніж ті, які отримувала Cambridge Analytica. Схоже, цього року Facebook спіткав ще один скандал щодо порушення приватних даних.

Що сталося

Amazon, Microsoft, Apple, Netflix, Spotify, Yandex — це лише короткий перелік тих великих компаній, які незаконно отримували дані про користувачів Facebook. Принаймні так заявляє New York Times у своєму розслідуванні. Журналісти впевнені, що в обмін на приватну інформацію соціальна мережа отримувала можливість залучати більше нових користувачів та заоохочувати старих до активнішої взаємодії. Своєю чергою, треті компанії могли використовувати Facebook, порушуючи приватність людей.

Це все тривало протягом декількох років — Facebook давав доступ компаніям до приватних даних сотень мільйонів користувачів щомісяця. Співпрацю з багатьма компаніями припинили у різний час з різних причин, однак партнерство з Apple і Microsoft триває і досі.

Про яку інформацію ідеться? До прикладу, Amazon отримав доступ до контактної інформації користувачів через їхніх друзів. Пошуковик Microsoft Bing міг бачити імена ваших друзів без їхньої згоди. Netflix та Spotify взагалі отримали змогу читати приватні повідомлення.

Все це, пишуть журналісти, після декількох гучних скандалів із витоком інформації та обіцянок Марка Цукерберга ретельніше ставитись до приватності й захистити своїх користувачів.

Amazon, за даними розслідувачів New York Times, отримав доступ до контактної інформації про користувачів Facebookчерез їхніх друзів (на фото — люди заходять до сезонного магазину Amazon у центральному торговому центрі в Берліні, Німеччина, 22 листопада 2018 року)EPA-EFE/OMER MESSINGER

Що каже Facebook

Сама компанія заперечує будь-які незаконні дії та порушення приватності своїх користувачів. У заяві, яку опублікував Константінос Папамілтіадіс, директор з розробки платформ та програм, ідеться про те, що така співпраця справді була, однак вона нічого не порушувала.

«Простіше кажучи, наша співпраця полягала у тому, щоб допомагати людям робити дві речі. По-перше, щоб вони могли отримати доступ до своїх облікових записів або до певних функцій Facebook на пристроях та платформах інших компаній, таких як Apple, Amazon, Blackberry чи Yahoo. Вони відомі як інтеграційні партнери. По-друге, щоб люди більше соціально взаємодіяли — наприклад, могли бачити рекомендації своїх Facebook-друзів на інших популярних додатках і веб-сайтах, як-от Netflix, The New York Times, Pandora чи Spotify. Жодні з цих партнерств або функцій не давали компаніям доступ до інформації без дозволу самих людей, а також не порушували наших правил», — значиться у заяві.

Іншими словами, Facebook каже: якщо якісь компанії й мали доступ до даних людей, то тільки в тому разі, якщо користувачі самі його надали, підключивши свій обліковий запис до інших пристроїв чи програм.

В коментарі CNN Стів Саттерфілд, директор з приватності й публічної політики Facebook, також сказав, що ані його компанія, ані жодні треті сторони не порушували налаштувань приватності користувачів соціальної мережі.

«Протягом багатьох років ми співпрацювали з іншими компаніями, щоб люди могли використовувати Facebook на пристроях і платформах, які ми не підтримуємо. На відміну від ігор, сервісів відтворення музики або інших сторонніх додатків, ці партнери можуть пропонувати лише певні функції Facebook і не можуть використовувати інформацію для cвоїх цілей», — відповів Саттерфілд. І додав: розуміє, що його компанія тепер має працювати над тим, щоб відновити довіру людей.

У Facebook заявили, що розглядають такі компанії як Apple, Amazon, Blackberry чи Yahoo як інтеграційних партнерів, а співпраця полягає у тому, щоб на платформах партнерів користувачі могли отримати доступ до свого акаунту (на фото — презентація нових продуктів Apple в Брукліні, Нью-Йорк, США, 30 жовтня 2018 року)EPA-EFE/JUSTIN LANE

Що кажуть самі компанії

Представник Microsoft сказав, що перестав отримувати доступ до додаткових функцій ще на початку 2016 року. А протягом періоду співпраці з Facebook компанія «поважала інформацію користувачів».

У Netflix відповіли, що в 2014 запустили можливість, завдяки якій люди могли радити одне одному серіали та фільми безпосередньо через Messenger, однак ця функція себе не виправдала і в 2015 році її зупинили. В компанії заперечили, що сервіс будь-коли отримував доступ до приватних листувань.

В Amazon підтвердили, що співпрацювали з Facebook, але робили це для зручності своїх клієнтів, і не порушували жодних правил приватності. А прес-секретар Apple узагалі сказав, що в компанії не знали про те, що мають якийсь особливий доступ до даних Facebook.

Так чи інакше, зараз Facebook після серії гучних скандалів намагається всіляко довести, що приватні дані його користувачів у безпеці. І розслідування New York Times явно не сприяє відновленню цієї довіри.