Пункт пропуску «Ягодин — Дорогуськ» знову заблокували польські протестувальники
Польські перевізники знову заблокували пункт пропуску «Ягодин — Дорогуськ», рух яким відновили вдень 11 грудня. На дорозі з польського боку стоїть вантажівка з причепом, яка нібито зламалася.
Про це розповів лідер польських протестувальників Рафал Меклер.
«На жаль, трейлер перегородив дорогу. Він занадто довго стояв», — написав Меклер.
Згодом він додав, що «машину ще ніхто не ремонтував», і на місце прибуває «все більше й більше людей».
«У Дорогуськ приїжджає все більше протестувальників. Це буде довга ніч», — зазначив керівник протесту.
Удень 11 грудня Меклер заявляв, що міська рада Дорогуська скасувала дозвіл на акцію. Він стверджує, що українська сторона знала про це заздалегідь.
«Найбільша проблема (і системна на державному рівні) полягала в тому, що українці знали за два дні наперед, що таке рішення буде. Самі писали у групах і месенджерах», — написав він.
За його словами, українські перевізники «принижують» не тільки польських протестувальників, а й «поляків як націю, якою можна керувати, бо вона вже втратила суверенітет».
Що передувало?
Після обіду 11 грудня глава Мінінфраструктури Олександр Кубраков заявив, що на кордоні Польщі та України зняли блокаду з руху вантажівок через пункт пропуску «Ягодин — Дорогуськ».
Блокування цього найбільшого вантажного пункту пропуску тривало понад місяць. Станом на 14:00 у напрямку України проїхало 15 транспортних засобів — вони перебували на пункті пропуску. Також 25 вантажівок прямували в бік Польщі.
У Держприкордонслужбі нам підтвердили, що оформлення та пропуск через кордон вантажних транспортних засобів в обох напрямках здійснюється у звичайному режимі.
Чому протестують поляки?
6 листопада польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині».
Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.
Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.
Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що через страйк держбюджет України втратив 9,3 мільярда гривень від недонадходження митних платежів.
Віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Балін заявив про смерть двох українських водіїв під час блокади кордону.