росія знайшла нові шляхи для поширення пропаганди в інтернеті, попри європейські санкції — AP

Євросоюз після повномасштабного вторгнення росії в Україну заблокував пропагандистські канали Sputnik та RT. Проте кремль знайшов нові шляхи, щоб поширювати свою пропаганду в обхід обмежень.

Про це повідомляє Associated Press.

Нью-йоркська компанія NewsGuard, яка вивчає та відстежує дезінформацію в інтернеті, виявила 250 сайтів, які активно поширюють російську пропаганду. За останні місяці у мережі з'явилися десятки нових сайтів.

Частина ресурсів називає себе незалежними аналітичними центрами чи новинними виданнями. Близько половини публікуються англійською мовою, інші — французькою, німецькою та італійською.

За даними фахівців, багато сайтів створили задовго до війни. Вони не були явно пов'язані з російською владою, допоки не почали повторювати проросійські наративи. Ймовірно, це так звані сплячі сайти — ресурси, створені для кампанії з дезінформації, які повільно нарощують аудиторію за допомогою нешкідливих публікацій, а потім у потрібний час перемикають на пропаганду та дезінформацію.

Експерти зафіксували на ресурсах публікації про те, що для того, аби заручитись підтримкою світу, українська армія влаштувала декілька смертоносних атак, у яких світ звинувачує росію. А президент Зеленський нібито підробляє свої публічні виступи, а українські переселенці скоюють злочини у Німеччині та Польщі.

YouTube, TikTok і Meta (якій належать Facebook і Instagram) пообіцяли видалити RT і Sputnik зі своїх платформ в ЄС. Але експерти помітили, що в деяких випадках росії все ще вдавалося обійти заборону, публікуючи матеріали з іншої облікової сторінки.

Європейські дослідники дезінформації виявили, що деякі відео RT з’являлися в соціальних мережах під новим брендом і логотипом. У випадку з деякими відеоматеріалами бренд RT просто перепостив відео на новому каналі YouTube, на який не поширюється заборона ЄС.

Аналітики NewsGuard наголошують, що розповсюдження нових сайтів із пропагандою свідчить про те, що росія мала план на випадок, якщо уряди чи технологічні корпорації обмежать роботу їхніх головних пропагандистських ЗМІ.