Третина українців змогли реалізувати у 2021 році всі або більшість своїх планів і вважають цей рік успішним — опитування

Третина українців змогли реалізувати у 2021 році всі або більшість своїх планів і вважає цей рік успішним. Майже 40% кажуть, що задоволені своїм життям.

Про це свідчать результати підсумкового річного онлайн-опитування соціологічної групи «Рейтинг», яке провели 4-7 грудня.

Так, третина респондентів розповіли, що змогли реалізувати у 2021 році всі або більшість своїх планів. Ще половині вдалося частково реалізувати плани, натомість 13% сказали, що їм нічого не вдалось.

Також респондентам запропонували оцінити успішність цього року. Для кожного третього рік був успішним, для половини — посереднім, і лише для кожного десятого — зовсім не успішним.

Майже 40% українців сказали, що задоволені своїм життям, ще 30% скоріше задоволені, близько 20% — не дуже задоволені, і 11% — незадоволені зовсім.

Дещо частіше про те, що вони задоволені життям, говорили молодші опитані й чоловіки, зазначають соціологи. Також що вище респонденти оцінюють свій дохід, то успішнішим, на їхній погляд, був рік.

Емоції українців у 2021-му

Понад 40% опитаних у 2021 році часто відчували стрес. Ще 29% сказали, що іноді були в стресі, 22% — рідко або дуже рідко, а 7% — ніколи. Частіше про відчуття стресу говорили люди з нижчими доходами та жінки.

Соціологи зазначають, що у 2021 році українці відчували любов до інших помітно частіше, ніж любов до себе. Відносно часто також відчували радість, сум та гнів. Ще рідше здивування, а найрідше — страх.

Загалом що частіше люди відчували емоції радості й любові, то більш успішним вони оцінюють рік, є більш задоволені своїм життям й менше переживали стрес.

За результатами опитування, жінки виявились емоційнішими, тобто відчували всі емоції частіше, ніж чоловіки. Молодь також показала себе більш емоційною, кажуть соціологи.

Емоції радості та любові до себе найбільше пов’язані із задоволення від життя загалом. Тоді як страх, сум і гнів взаємозалежні зі стресами та низькими оцінками успішності року.

Дозвілля українців

Найпопулярнішим видом дозвілля у 2021 році був перегляд фільмів та серіалів, а також приготування улюблених страв. Також популярним видом дозвілля було читання чи прослуховування книг та відвідування гостей.

Близько 40% відносно часто споживали алкоголь, натомість 20% не робили цього. Третина займалися фізичними тренуваннями, фітнесом, і приблизно стільки ж не робили цього. Натомість йогою займалися лише 4% — це найменш популярне хобі серед опитаних.

Водночас чверть опитаних часто переглядали спортивні матчі чи поєдинки, ще близько 5% — робили ставки на спорт.

Близько 40% опитаних цього року грали в різні ігри, найчастіше — в ігри на телефоні, дещо менше в комп’ютерні й настільні ігри. Менш як 5% грали в боулінг чи більярд.

Третина опитаних відносно часто займалися шопінгом чи їздили на природу і пікніки. Близько 30% цьогоріч часто або іноді ходили в кав’ярні, займались фотографією, робили косметичні процедури.

Чверть респондентів також займалися рукоділлям й духовними практиками. Третина відносно часто відвідували церкву. Кожен десятий цікавився тренінгами особистісного розвитку.

Попри карантин відносно часто цього року українці ходили й до ресторанів — близько 20%. За рік кожен десятий був у туристичних походах, подорожував Україною або виїжджав за кордон.

12-15% в цьому році ходили по гриби чи збирали ягоди, 11% — на рибалку, 2% — на полювання. Близько 20% займалися малюванням, 12% — ходили на танці, співи чи грали на музичних інструментах.

Менш як 10% українців відвідували концерти, фестивалі, кінотеатри чи нічні клуби. Відвідували театр, музеї чи виставки — близько 5%.

Соціологи підсумовують: що вищий дохід респондентів, то різноманітніші в них види дозвілля та їхня частота. Молодь частіше грає в ігри, займається спортом, ходить в кафе і ресторани. Водночас читають та ходять до церкви частіше старші.

Вплив занять на задоволеність життям

Результати опитування свідчать, що активне дозвілля та хобі впродовж року підвищують позитивні емоції та відчуття успішності року. Особливо це розваги, які були менш доступні минулого року через пандемію, зокрема концерти, дискотеки й подорожі закордон.

На любов до себе найбільш позитивно впливають такі хобі як фотографія, косметичні процедури, танці й музика, відвідування кінотеатрів, а на любов до інших — концерти й подорожі Україною.

Водночас ігри (комп’ютерні чи на телефоні), алкоголь, перегляд серіалів чи спортивних подій найменше пов’язані як із відчуттям любові до себе, так і до інших.

Соціологи зауважують, що дозвілля «на виїзд» краще впливає на задоволеність життям та радість, ніж такі самі активності вдома. Наприклад, похід у кіно дає більше радості, ніж просто перегляд фільмів і серіалів, а заняття спортом — більше, ніж перегляд матчів.

Скоріше негативний вплив на позитивні емоції має алкоголь, кажуть соціологи. Так, ті, хто часто споживали алкоголь більше відчували у цьому році гнів і страх, а найменше — любов до інших.

Загалом ті, хто займався будь-якими активностями, мають вище відчуття успішності й позитивності 2021 року.

Про опитування

Соціологи провели його методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Загалом опитали 1 600 дорослих людей, що мешкають у всіх регіонах України, крім тимчасово окупованих Криму та Донбасу. Похибка з імовірністю 0,95 не перевищує 2,4%.

Автор: Маркіян Климковецький