ТСК у Раді вимагає не продовжувати контракт з очільником «Укрзалізниці» Камишіним. Його призначили лише у серпні
Тимчасова слідча комісія Верховної Ради з питань «Укрзалізниці» одноголосно вирішила звернутися до уряду з вимогою не продовжувати контракт з виконувачем обов'язків Голови правління компанії Олександром Камишіним, якого призначили лише у серпні.
Про це повідомила голова ТСК Юлія Гришина (партія «Слуга Народу»).
За її словами, підставою для цього рішення стали невиконання указів президента, планів Кабміну, доручень проміжного звіту ТСК, затверджених урядом показників фінансового плану компанії на 2021 рік та провалення частини Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію з ЄС.
Зокрема, Гришина вказує, що у фінплані урядом затверджено 1,5 мільярда гривень доходу від продажу непрофільних та надлишкових активів, а на кінець листопада укладено договорів лише на 83,6 мільйона гривень.
Серед іншого, Гришина вказує про «маніпулятивний прибуток» «Укрзалізниці»:
- непідвищення заробітних плат працівникам УЗ на 10% з 1 жовтня 2021 року додало 1,05 мільярда гривень до кінця року до чистого прибутку;
- перенесення переоцінки основних засобів «Укрзалізниці» на 2022 рік додало 3 мільярди гривень до чистого прибутку за друге півріччя 2021 року;
- позитивна курсова різниця щодо іноземних валют додала 1,6 мільярда гривень до чистого прибутку.
«Без бухгалтерських маніпуляцій та підвищення тарифів "Укрзалізниця" продемонструвала б за підсумками 2021 року 8 млрд грн збитку», ㅡ пише Гришина.
При цьому, як вказують у ТСК, вантажообіг залізничного транспорту у 2021 році становив лише 147 948,9 млн т/км. Для порівняння: у січні-жовтні 2019 року він становив 152 520,1 млн т/км.
Також, за словами Гришиної, станом на листопад 2021 року на мережі залізниць України щоденно залишаються кинутими та відставленими 300 вантажних поїздів. А середньодобовий пробіг завантаженого піввагона впав до мінімуму за останні 3 роки.
«Вважаю, що "виробнича практика" таких стажерів та їхні експерименти і маніпуляції у державній компанії "Укрзалізниця" дуже дорого обходяться народу України», ㅡ вказала депутатка.
Мінливе керівництво «Укрзалізниці»
У квітні ТСК Верховної Ради після перевірки «Укрзалізниці» вимагала звільнити виконувача обов'язків глави правління компанії Івана Юрика. Його та членів правління назвали «некомпетентними і такими, що не відповідають займаній посаді».
У серпні Юрик вдруге пішов з посади т. в. о глави правління «Укрзалізниці». Його замінив Олександр Камишін ㅡ ексменеджер з інвестицій холдингу SCM Ріната Ахметова.
Сам Юрик змінив на посаді Володимира Жмака, якого уряд призначив головою правління 26 серпня 2020 року. До того Жмак був членом наглядової ради аеропорту «Бориспіль».
До Жмака тимчасовим виконувачем обов'язків голови правління також був Іван Юрик, який змінив Желька Марчека. Останнього уряд звільнив після критики міністра інфраструктури Владислава Криклія.