Туристів, яких засипало снігом у горах Закарпаття, вже спустили. Врятувати їх допоміг мобільний застосунок

23 січня група туристів у Закарпатській області потрапила у снігову лавину в горах. Частину людей засипало снігом, один турист постраждав. Надзвичайники змогли допомогти їм завдяки мобільному застосунку «Порятунок у горах».

Про це повідомили в Державній службі з надзвичайних ситуацій.

Об 11:18 до чергового на посту рятувальників та на додаток «Порятунок у горах» надійшло повідомлення SOS: на полонині Боржава (схил гори Плай) поблизу селища Воловець під час спуску дев'ятьох туристів відбулося сходження лавини. Сніг частково засипав 5 людей із групи.

Туристи змогли самостійно відкопались, але одна людина постраждала і потребувала транспортування.

На допомогу туристам відправили гірських рятувальників із селищ Нові Ворота та Пилипець ㅡ загалом 10 людей і 3 одиниці техніки.

Уже о 15:35 рятувальники дісталися до травмованого туриста й надали йому долікарську допомогу. О 16:10 рятувальники почали спуск туристів, а о 18:45 доставили їх до села Гукливий. Травмований турист перебуває в задовільному стані й буде самостійно звертатися до клініки.

Координати туристів, яких засипало у горах ЗакарпаттяДСНС

Як викликати допомогу?

Рятувальники зазначають, що допомогти отримати повідомлення від туристів їм допоміг мобільний застосунок «Порятунок у горах». Він призначений для комунікації туристів із рятувальною службою, а саме для голосових дзвінків (якщо є змога) та передачі сигналів SOS із географічними координатами у разі виникнення надзвичайних подій у гірській місцевості.

Користувачі можуть зателефонувати до гірської пошуково-рятувальної служби або надіслати повідомлення про надзвичайну ситуацію одним натиском.

Окрім того, викликати допомогу можна за номером 112 (для звернення до служби порятунку в Україні) та 101 (до пожежно-рятувальної служби).

Якщо ви потребуєте допомоги рятувальників, але назвати їм своє точне місцеперебування не можете, скористайтеся програмою-геолокатором What3words. Аби передати цифрові дані було простіше, вони кодуються трьома словами, які треба сказати диспетчеру на лінії.