У рф виникли проблеми з експортом зерна після атак на українські порти — Reuters
Через атаки на зернову інфраструктуру України, до торгівлі з росією зменшився інтерес. Зараз рф не має достатньої кількости кораблів, а видатки на транспортування російського зерна збільшилися.
Про це пише Reuters.
Президент росії володимир путін обіцяв замінити українське зерно російськими постачаннями до Африки після того, як рф в липні односторонньо вийшла із «зернової угоди».
Після цього росія де-факто запровадила блокаду на експорт українського зерна. Міноборони росії заявило, що будуть розглядати всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря до українських портів, як «потенційних перевізників вантажів військового призначення». А російсько-окупаційні війська почали обстрілювати українські сховища.
Reuters з покликанням на слова десяти морських страхувальників, трейдерів та перевізників, пише, що фінансові та безпекові ризики для міжнародних компаній щодо торгівлі з рф призводить до зростання видатків на вантажоперевезення для росії, а також змушує використовувати старіші та менші судна від менш відомих судноплавних операторів.
Голова Союзу експортерів зерна росії Едуард Зернін заявив про можливе потенційне посилення «прихованих санкцій», які «можуть призвести до зростання витрат на фрахт та страхування» для росії. За його словами, це «відобразитися на цінах на пшеницю та інші зернові на світовому ринку».
Під «прихованими санкціями» щодо торгівлі в рф мають на увазі обмеження, накладені на банківську діяльність і на російських фізичних осіб.
«Ситуація викликає сумніви щодо того, чи зможе росія підтримувати рекордні темпи експорту, і якщо її не вирішити, це може підвищити світові ціни на пшеницю», — повідомили Reuters анонімні джерела.
З 1 липня глобальні товарні компанії, як-от Cargill, Louis Dreyfus та Viterra, припинили співпрацю з росією з торгівлі зерном. Це ще сильніше вплинуло на транспортування російського зерна, йдеться в повідомленні.
Три джерела в галузі судноплавства повідомили Reuters, що, попри експорт рекордного обсягу пшениці на суднах, зафрахтованих у міжнародних компаній і трейдерів, останніми місяцями рф використовує більше власних перевізників. Країна покладається на «тіньовий флот» старих суден, якими зазвичай керують компанії, що базуються в Туреччині та Китаї.
«Зараз дуже мало інформації про міжнародні компанії. Більшість того (кораблів — ред.), що виходить (з російських портів — ред.), стосується російських трейдерів, які використовують кораблі (тіньового — ред.) флоту, яких міжнародні трейдери не торкатимуться», — сказав неназваний виконавчий директор.
За даними Reuters, страхування суден, які прямують до чорноморських портів рф, наразі коштує на 10 тисяч доларів більше за вантажі з портів Болгарії та Румунії в Чорному морі.
Міністерство сільського господарства росії прогнозує, що експорт зерна впаде приблизно на 8% протягом 2023−2024 років порівняно з тогорічним показником в 60 мільйонів тонн. Причину падіння міністерство не повідомило.
Зрив «зернової угоди»
17 липня росія офіційно виступила проти продовження «зернової угоди». Президент Володимир Зеленський повідомив, що власники кораблів готові продовжувати постачання без росії. Він надіслав листи турецькому лідерові Реджепу Таїпу Ердогану та генсеку ООН із пропозицією продовжити роботу «зернової угоди» або її аналога в тристоронньому форматі.
Президент росії володимир путін обіцяв африканським країнам замінити українське зерно та забезпечити безоплатне доставлення. Утім, представники Африканського Союзу закликали відновити «зернову угоду», яка дозволяла експортувати українську продукцію морем.