У США схвалили VR-терапію для лікування хронічного болю

Управління з продовольства і медикаментів США (FDA) дозволило повнолітнім пацієнтам використовувати систему віртуальної реальності для лікування хронічних болів у спині.

Про це повідомило FDA.

Хронічний біль у нижній частині спини, який триває понад три місяці, є одним із найпоширеніших хронічних болів у США. Він може призвести до депресії, погіршення загального стану здоров’я та зниженої якості життя.

Наразі хронічний біль у нижній частині спини зазвичай лікують знеболювальними препаратами з і без рецепта, фізичними вправами або хірургічним втручанням.

Систему віртуальної реальності вирішили використовувати для зменшення болю. Пристрій складається з гарнітури віртуальної реальності, контролера та «підсилювача дихання», що приєднується до гарнітури, — він необхідний для дихальних вправ.

У дослідженні взяли участь 179 учасників. Експеримент тривав вісім тижнів і охоплював 56 сеансів віртуальної реальності по 2-16 хвилин. Крім того, стан здоров'я учасників перевіряли через 1, 2,3 і 6 місяців після VR-терапії.

Після лікування 66% учасників заявили, що біль зменшився на третину, а для 46% учасників біль полегшився вдвічі. Через місяць після експерименту учасники продовжували заявляти про зменшення болю.

VR-терапія для дітей

Раніше FDA схвалило VR-терапію для дітей від 8 до 12 років, що страждають на зоровий розлад амбліопії або «ледаче око». Пацієнти дивляться модифіковані фільми за допомогою системи віртуальної реальності, щоб покращити зір.

Близько 3% дітей у світі мають амбліопію. Ослаблення зору розвивається, коли мозок і очі перестають належним чином контактувати. Мозок надає перевагу одному оку, що призводить до проблем із зором в іншому оці.

Зазвичай амбліопію лікують шляхом блокування сильнішого ока пластиром або краплями, змушуючи мозок покладатися на слабкіше око.

Діти, які брали участь у VR-терапії та носили окуляри, мали більше поліпшень з зором, ніж група дітей, яка просто носила коригувальні окуляри. Після 12 тижнів перегляду серіалів у системі віртуальної реальності 62% дітей відчули покращення зору.

Авторка: Юлія Костюкова