«Укравтодор» наблизився до будівництва першого в Україні автобану. Де він з’явиться

«Укравтодор» підписав меморандум, який дасть йому змогу найближчим часом оголосити відкритий конкурс для відбору приватного інвестора для будівництва першого в Україні концесійного автобану.

Про це повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

Ідеться про будівництво дороги Краковець-Броди-Рівне.

Прем’єр також зазначає, що «Укравтодор» цьогоріч проведе відкритий міжнародний тендер у межах співробітництва з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо будівництва ділянки Північного обходу Львова. Разом із дорогою Краковець-Броди-Рівне вони мають утворити сучасний транспортний коридор із Євросоюзом.

«Це лише один із багатьох проєктів, які ми плануємо реалізовувати у рамках державно-приватного партнерства. Адже цей механізм дає змогу активніше залучати інвестиції в розбудову сучасної та якісної інфраструктури в Україні», — зазначає Шмигаль.

Зазначимо, що автобан відрізняється від звичайної дороги тим, що на ньому не обмежена максимальна швидкість руху, а навпаки — заборонений рух повільного транспорту.

Що таке концесія і навіщо вона потрібна?

Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (як-от дороги, аеропорти, підприємства тощо) в тимчасове користування приватним підприємствам.

Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг.

Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав, та розподіл ризиків.

Чи є в Україні концесійні дороги?

Наразі немає. Однак у лютому 2018 року Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає можливість будівництва таких шляхів.

Згідно з законом, на умовах концесії можуть будувати дороги загального користування державного значення. А усі платні дороги обіцяють забезпечити безкоштовними альтернативними шляхами. У Міністерстві інфраструктури тоді зазначили, що вже наявні дороги платними не стануть.