Україна за десятиліття втратила свій потенціал на $1 трлн ВВП, найбільше у сфері корисних копалин і землі — прем'єр
Після економічного аудиту в уряді з'ясували, що Україна за останні 10 років не реалізувала свій потенціал на 1 трильйон доларів ВВП.
Про це заявив прем'єр-міністр Денис Шмигаль на презентації економічного аудиту.
«Один трильйон доларів ВВП за 10 років — це нереалізований потенціал нашої країни. Один трильйон доларів втратили всі громадяни країни через постійні зміни векторів, незавершені реформи, відсутність довгострокової економічної стратегії, корупцію, неефективне управління», — сказав Шмигаль.
За словами прем'єра, 85 млрд доларів Україна втратила через невикористаний потенціал землі, зокрема, оцінка вартості землі нижча за європейську через тривалу відсутність ринку землі.
Найбільше Україна втратила через невикористання потенціалу у сфері корисних копалин — 409 млрд доларів. За підрахунками уряду, у нас є понад 12 тисяч розвіданих родовищ корисних копалин і тільки третину з них використовують — приблизно 4 тисячі ділянок.
У сфері водних ресурсів втратили 12 млрд доларів, а у сфері лісових — 40 млрд доларів, сказав Шмигаль. Прем'єр пропонує розширювати площі лісів та використовувати деревину переважно для виробництва власних меблів, а не лише експортувати сировину.
Також, згідно з аудитом, в Україні є проблеми з трудовими ресурсами, у нас неофіційно працевлаштовані щонайменше 3,3 млн людей.
Що пропонує уряд?
Поки Кабмін провів аудит, а у першому кварталі 2021 року має представити Стратегію економічного розвитку України до 2030 року.
Шмигаль заявив, що уряд вже виокремив 30 пріоритетних напрямків і назвав деякі з них:
- зменшення частки держави в економіці, продовження великої та малої приватизації;
- розвиток фінансового сектору (фондовий ринок, ринок страхування, пенсійна реформа);
- зменшення регуляторного навантаження на бізнес;
- значне зростання обсягів видобутку власних корисних копалин;
- розвиток інфраструктури в сільськогосподарському секторі;
- сприятливий податковий та правовий режими для IT;
- посилення торговельної дипломатії, просування українських брендів;
- створення економічного підґрунтя для розвитку освіти, медицини, культури та соцпослуг.