Українці помічають у себе в Helsi записи до лікарів, на яких ніколи не були. У сервісі пояснили, у чім річ

Користувачі державного електронного медичного сервісу Helsi почали помічати в себе записи про відвідування приймань у лікарів, на яких ніколи не були. Платформа запевняє в конфіденційності даних та пояснила, у чому причина помилок.

Повідомлення про помилкові приймання почали з'являтися в соцмережах. Наталка Макогон у Facebook розповіла, що побачила у своєму кабінеті в Helsi запис про консультацію в сімейного лікаря.

«Попросила в чоловіка перевірити свій. Виявилось, у нього крутіше — хтось проходить обстеження, бо стоять записи на флюорографію, аналіз крові, до травматолога та уролога», — пише жінка. У коментарях до її допису інші користувачі також повідомляли про такі випадки.

Після розголосу в Helsi повідомили, що часто після перевірки з технічною підтримкою чи сімейним лікарем більшість «некоректних» записів виявляються прийманнями, під час яких була внесена вакцинація.

Директор Helsi Євген Донець зазначив, що помилки можуть виникати через неправильне внесення інформації на перехідному етапі цифровізації. Він додав, що говорити про небезпеку даних — «неправильно», бо пацієнт бачить дані, які вніс лікар про нього, навіть якщо дані некоректні. У Helsi запевнили, що лише пацієнт та лікар мають доступ до даних першого.

Наталка Макогон згодом повідомила, що завдяки допомозі друзів-лікарів з'ясувалося, що в її випадку запис робив не сімейний лікар, а вторинна ланка.

Видання Liga з посиланням на лікаря, який згодився говорити на умовах анонімності, повідомило, що записи в системі Helsi справді можуть бути помилковими. Водночас є випадки, коли лікарі можуть створювати фейкові записи для підняття статистики лікарні та більшої оплати.

«Це може бути викликано тим, що Національна служба здоров'я УкраїниНСЗУ щомісяця змінює правила, зменшує оплату, урізає та бракує записи за найменших помилок», — сказав співрозмовник видання.

Реакція МОЗ

Міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко на зустрічі з журналістами 8 травня розповів, що в міністерстві знають про флуд — відвідування, яких де-факто не було.

Міністр повідомив, що нещодавня постанова МОЗ розблокує проведення моніторингу для НСЗУ і допоможе розв'язати питання.

Заявки будуть з'являтися в автоматичній базі. Система показуватиме, що одна й та сама людина приходить щодня на реабілітацію чи амбулаторне приймання. Якщо таких приймань буде багато, запит горітиме червоним. Далі міністерство відправлятиме бригаду на місце приймань, щоб з'ясувати причину.

Що робити користувачам?

Євген Донець запропонував три шляхи розв'язання проблеми, якщо ви помітили приймання, на яких вас не було:

  • зверніться до медзакладу, де працює лікар. Вони позначать ваш візит як такий, що не відбувся;
  • зверніться до служби підтримки Helsi, і сервіс сам звернеться до медзакладу;
  • протягом двох тижнів залишіть відгук на лікаря, який провів приймання, — це побачить і керівництво закладу і вплине на ситуацію.