Укрзалізниця виявила «компанію-прокладку», яка заробляла на інтернет-продажі квитків
В Укрзалізниці повідомили, що компанія «Уніт», яка розробляла систему онлайн—продажу квитків Укрзалізниці, стала «прокладкою», яка заробляла на купівлі квитків через інтернет. Через це в УЗ вирішили створити нову систему онлайн—продажів.
Про це повідомляє прес-служба Укрзалізниці.
За розрахунками компанії, через посередницькі послуги компанія-розробник заробила 51,2 мільйона гривень. Факти щодо заволодіння коштами Укрзалізниці компанія передала до правоохоронних органів.
«Це фактично платіжний майданчик-посередник між сайтом продажу квитків та банками-еквайрами, через який проводяться транзакції купівлі-продажу квитків. У ході перевірки ми встановили, що, як не дивно, компанія-розробник прописала на сайті власний платіжний шлюз — Plategka.com. Після чого вони уклали низку «ексклюзивних» угод з банками-еквайрами в якості «агента», згідно з якими банки зобов’язані виплачувати ТОВ «Уніт» так звану «винагороду агенту» в розмірі 0,8% за кожну успішну транзакцію купівлі пасажирами квитків», — пояснив директор головного інформаційно-обчислювального центру Укрзалізниці Олександр Войтенко.
Зазначається, що створення такого інтернет-шлюзу не було передбачено у завданні компанії-розробника. Після виявлення проблеми Укрзалізниця оголосила конкурс на закупівлю послуг платіжного шлюзу, однак компанія-розробник почала блокувати відповідні тендери, у яких не отримувала перемоги.
«Крім того, Укрзалізниця останнім часом все частіше фіксує збої в системі онлайн-продажу квитків booking.uz.gov.ua, які дивним чином збігаються з результатами торгів не на користь ТОВ «Уніт», — повідомили в УЗ.
У компанії також зазначають, що вже почали роботу над створенням власної системи продажу квитків через інтернет.
«Ми вже розпочали розробку альтернативного сервісу та звернулися до провідних банків країни з пропозицією заключити прямі договори на використання їх шлюзу, без компаній-посередників. Після отримання їх пропозицій буде обрано найбільш вигідну. Впевнений, це дасть змогу навіть знизити вартість квитків», — додав Войтенко.
Раніше повідомлялось, що через онлайн-сервіс Укрзалізниця продала понад 100 мільйонів квитків, що склало 56% від всіх проданих квитків на поїзди.