«Укрзалізницю» оштрафували на 18 млн грн: та самостійно визначила низку станцій, де брала додаткові гроші з клієнтів
Антимонопольний комітет (АМКУ) оштрафував державну «Укрзалізницю» на понад 18,2 млн грн через стягнення додаткової платні у своїх клієнтів за користування «малодіяльними» станціями, які перевізник через монополію визначав на власний розсуд.
Про це повідомили у пресслужбі АМКУ. Там зазначили, що УЗ штраф уже сплатила.
Під час розслідування Комітет встановив, що «Укрзалізниця» як абсолютний монополіст на ринку залізничних перевезень вирішила самостійно визначити «малодіяльні» вантажні станції, а потім одноосібно, без прохання вантажовласників та без визначення з ними методів погодження тарифу підписала зі своїми клієнтами додаткові угоди без альтернативи.
У АМКУ наголошують, що такі дії «Укрзалізниці» створювали для підприємців нерівні умови. Адже клієнти, які користувалися так званими малодіяльними станціями, мусили платити більше. Така схема діяла з січня 2019 року по вересень 2020 року.
«Цю послугу неможливо було б запровадити за умов існування значної конкуренції на ринку. У протилежному випадку суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди, адже це призводило до суттєвого збільшення їхніх витрат», — наголошують в АМКУ.
«Укрзалізниця» оскаржила рішення Комітету у суді. Однак Господарський суд міста Києва у задоволенні позовних вимог відмовив повністю. Наразі триває апеляційне провадження, але УЗ вже сплатила штраф.
У 2019 році «Укрзалізниця» програла також справу у Верховному Суді щодо штрафу, який на компанію наклав Антимонопольний комітет за завищення вартості розведення мостів на Дніпрі. Тоді її забов'язали виплатити 760 тисяч грн.
Компанія «Укррічфлот» скаржилася на «Укрзалізницю» за те, що вона відмовлялася розвести мости на Дніпрі для пропуску великих кораблів. Сама «Укрзалізниця» зазначила, що розведення мостів є надто дорогим.