В Австралії зняли рекламу, де їдять сендвіч із кажаном — пожартували з походження COVID-19. На ролик поскаржилися

Бюро зі стандартів реклами Австралії розпочало перевірку рекламного ролика, у якому чоловік їсть сендвіч нібито з кажаном і жартує, що саме ця тварина стала джерелом поширення коронавірусу у світі.

Про це повідомляє BBC.

Ролик опублікувала ще 10 грудня австралійська крамниця «Boating, Camping, Fishing» (BCF), яка продає обладнання для походів і риболовлі. У ньому, серед іншого, є сцена, де чоловік на надувному човні їсть сендвіч із чимось, що нагадує кажана.

Відео станом на 5 січня переглянули майже 270 тисяч разів. Це значно більше, ніж усі інші ролики на YouTube-каналі BCF, які в середньому збирають по кілька тисяч переглядів.

У тексті пісні, яка супроводжує ці кадри, жартома згадується, що пандемію викликав хтось, хто з’їв кажана. Саме це, як зазначило Бюро зі стандартів реклами, і викликало «численні скарги» глядачів.

«Наразі ми розглядаємо ці скарги, щоб визначити, чи мають вони під собою підстави», — ідеться в повідомленні відомства на запит BBC, без уточнення кількості скарг чи їхніх авторів.

Зі свого боку, у BCF зазначають, що рекламний ролик просто є жартівливим закликом до австралійців, які через пандемію не зможуть поїхати на відпочинок за кордон, шукати туристичних принад на своїй батьківщині.

«Звісно, ми усвідомлюємо всю серйозність пандемії COVID-19, але ж зрозуміло, що цей рекламний ролик подається в такому ж [жартівливому] дусі», — пояснюють у крамниці.

А що, хіба коронавірус пішов не від кажанів?

Така версія справді була однією з провідних на початку пандемії, адже перший відомий нам спалах коронавірусу виявили на стихійному ринку в китайському місті Ухань, де, серед іншого, продавали й кажанів. Крім того, у кажанів виявили коронавірус із мутаціями, подібними до тих, які має SARS-CoV-2.

Наразі консенсус більшості фахівців (зокрема й ВООЗ) полягає в тому, що той варіант коронавірусу, який шириться серед людей, справді передався від тварин. І кажани є найбільш імовірним претендентом на це звання — хоча як саме це відбулося, поки однозначно сказати не можна.

Утім, наразі не існує жодних достовірних наукових доказів того, що саме кажани стали носіями вірусу, який викликав пандемію. Група фахівців ВООЗ на початку 2021 року має здійснити візит до Китаю, аби відповісти на це питання. Хоча до дій Пекіна в цьому відношенні теж є питання.

Інцидент із рекламним роликом може ще більше напружити відносини між Китаєм та Австралією, які й без того загострилися в контексті пандемії. Канберра чи не найактивніше наполягала на проведенні міжнародного розслідування походження коронавірусу в Китаї. У відповідь Пекін застерігав своїх громадян від освітніх подорожей в Австралію, заявляючи про високий рівень расизму в цій країні.

У країн і без того прохолодні відносини, пов'язані передусім з амбіціями КНР у регіоні й побоюваннями австралійської влади, що Пекін посилює в країні свій вплив. Між Австралією та Китаєм тривають «торговельні війни»: країни обкладають митами імпорт одна одної під приводом захисту національного виробника.

Підписуйтеся на щотижневу розсилку від редакції hromadske, щоб знати, що насправді відбувається. Лист приходить щонеділі. Без спаму. Без реклами. Тільки найважливіше за тиждень.