В Китаї створили найбільший транспортний безпілотник у світі на основі «кукурудзника»
Інженери академії аерокосмічних електронних технологій Китаю провели перші льотні випробування транспортного безпілотного літального апарату FH—98. Безпілотник створений на базі багатоцільового біплана Y—5, який є доопрацьованою копією радянського літака Ан—2 на призвисько «Кукурудзник».
Розробники встановили на сільскогосподарську версію літака Y-5B системи дистанційного керування та автопілотування, а також обчислювальну систему, яка значно спрощує пілотування на всіх режимах, зокрема зльоті та посадки. Випробування апарату провели на полігоні в Баотоу у Внутрішній Монголії, інженери визнали їх успішними. За їхніми словами, літак наразі найбільший безпілотний транспортний апарат у світі.
Безпілотник в цілому зберег початкове устаткування базового літака, втративши лише баки та системи розпилення. Він має максимальну злітну масу 5,3 тонни та здатний перевозити вантажі масою до 1,5 тонн та об’ємом не більше 15 кубічних метрів. Системи управління дозволяють безпілотнику виконувати польоти на висоті до 4,5 тисячі метрів на відстань до 1,2 тисячі кілометрів. Ці показники ідентичні характеристикам звичайного Y-5B.
Фахівці стверджують, що серійні FH-98 можна буде використовувати зокрема для медичних перевезень в пошуково-рятувальних операціях та при ліквідації наслідків стихійних лих.
Це стане можливим завдяки тому, що літак Y-5B не потребує спеціально підготовлених злітно-посадкових смуг — для посадки цього літального апарата достатньо вільної поверхні довжиною 150 метрів.
Багатоцільові літаки Y-5 в різних версіях випускаються в Китаї за ліцензією з 1968 року. Y-5B є сільськогосподарською версією літака, скопійовною з радянського Ан-2СХ.
Раніше у Флориді почали тестувати перший безпілотний шкільний автобус.