В ОП взялися обмежувати згадки про ЗСУ та оборону країни в рекламі й маркетингу
В Офісі президента України відреагували на використання в рекламі й назвах торговельних марок тематики ЗСУ, оборони країни та символів відбиття російської агресії. Кажуть, що вже готують зміни до законодавства в цій сфері.
Про це розповів заступник керівника Офісу президента Андрій Смирнов.
«Обуренню немає меж, коли читаєш про пропозицію епіляції на фоні наших військових та під гаслами допомоги ЗСУ або коли зустрічаєш різні напої, у тому числі алкогольні, у найменуванні яких використовуються назви міст України, історія яких сповнена не тільки героїзмом, а й трагедією», — стверджує Смирнов.
Він провів робочу зустріч із Держпродспоживслужбою та Українським національним офісом інтелектуальної власності та інновацій. Ці регулятори відповідають за захист прав споживачів і реклами, а також інтелектуальної власності.
За словами Смирнова, під час зустрічі домовилися вже сьогодні, 27 березня, запустити гарячі лінії в обох структурах, зокрема в територіальних органах — для оперативного реагування на подібні випадки.
Також вирішили почати готувати зміни до законодавства. Йдеться про норми, які мають забезпечити швидкий і зрозумілий процес превентивного реагування держави на випадки недоброчесної діяльності, що порушують норми суспільної моралі. Також ці зміни передбачатимуть збільшення відповідальності за такі порушення.
Смирнов нагадав, що в рекламі не має бути інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми або нехтують правилами пристойності. Також посадовець зазначив, що законодавство забороняє розміщувати рекламу, яка може завдати шкоди особам, державі чи суспільству.
Крім того, торговельна марка може мати правову охорону лише в тих випадках, коли вона не суперечить публічному порядку або загальновизнаним принципам моралі, стверджує заступник голови ОП.
Трохи контексту
З початку повномасштабної війни в Україні стали з'являтися торговельні марки, які експлуатують тематику війни або захисту від російської агресії. Зокрема, на ринку з'явилися редиска «Азовсталь», лимонад «Чорнобаївка», напій «Буча Комбуча» і жіночі колготи з надписом «ЗСУ».
Таке часте використання тематики війни викликало критику серед українців, особливо коли в маркетингу експлуатували назви, які асоціюються із трагедіями. Зрештою 20 березня у Верховній Раді з'явився законопроєкт, який передбачає обмеження при реєстрації торговельних марок та в рекламі.
Наприклад, депутати пропонують заборонити згадувати в назвах торговельних марок воєнні події, потерпілі від російської агресії населені пункти, офіційні привітання ЗСУ, назви підрозділів Сил оборони, військової техніки і зброї.