Від дуже низької до середньої: як українці оцінюють якість шкільної освіти
45% українців вважають низькою якість середньої освіти в Україні. Ще 44% називають її середньою
Про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного 1-7 червня фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології.
На питання про оцінку якості середньої освіти в Україні 22,8% респондентів відповіли, що вона дуже низька, 22,2% — швидше низька, 44% — середня.
Водночас тільки 5,6% опитаних відповіли «швидше висока» і ще 1,4% — «висока». 4% не змогли відповісти на це питання.
Як зазначають соціологи, у порівнянні з липнем 2020 року оцінка якості освіти в Україні погіршилася. Все більше людей називають її «дуже низькою».
Респондентів, у яких є діти чи онуки, які проживають з ними і ходять до школи, запитали, як вони ставляться до дистанційного навчання через пандемію. 12% відповіли, що повністю підтримують це, 21% — скоріше підтримують, 21,4% — швидше не підтримують, 43,6% — категорично не підтримують, а 1,6% не змогли відповісти на питання.
На питання, які проблеми виникли під час дистанційного навчання дітей в школах, відповіді були такими:
- 71,8% — зниження рівня успішності дітей;
- 50,7% — брак уваги вчителів до потреб дітей;
- 39,3% — недостатність або відсутність пристроїв (комп'ютерів, планшетів) для участі дітей в онлайн-уроках;
- 46,8% — погана якість домашнього інтернет-зв'язку;
- 38,2% — надмірна завантаженість дітей завданнями;
- 34% — недостатнє навантаження дітей завданнями;
- 50,4% — формальний підхід вчителів до проведення дистанційного навчання тощо.
Під час дослідження опитали 2003 респонденти віком від 18 років у всіх регіонах України, окрім тимчасово окупованих території АР Крим та частини території Донецької та Луганської областей. Опитування проводилося методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (САТІ) та є репрезентативним за такими показниками як: стать, вік, макрорегіон проживання, тип населеного пункту. Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і з дизайн-ефектом 1,1) не перевищує 2,4%.