🎧Водний шлях і туманні перспективи: чим небезпечний проект Е40, в який залучені Україна, Польща і Білорусь
Чи можна поєднати Балтійське море з Чорним і пустити по цій водній артерії вантажні судна? Уряди трьох країн — Польщі, Білорусі та України — впевнені, що ця велика будова — хороша ідея, адже це дозволить збільшити товарообіг і створить робочі місця.
Довжина цього водного шляху, відомого як Е40 — 2352,8 км. Він повинен з'єднати польський Гданськ і український Херсон по Віслі, Прип'яті і Дніпру. Щоб великі великотоннажні судна класу «річка-море» змогли пройти по річках, їх треба поглибити. Як це відіб'ється на екології? Адже будівництво торкнеться безлічі територій, які охороняються, зокрема Полісся з його унікальною природною зоною, яка перебуває під захистом ЮНЕСКО, а також частково — Чорнобильську зону.
Журналісти hromadske і Euroradio побували в трьох країнах, щоб зрозуміти, навіщо ініціаторам проекту цей шлях, і чому ми так мало чули про такий масштабний проект. Наша журналістка Ліза Сівєц досліджувала українську частину Е40 і розповіла ведучій Наталці Тихоновій про ризики для екології, невизначеність економічної частини проекту і про те, кого будівництво може зігнати з обжитих місць.
Слухайте цей епізод на платформах: Castbox, Apple Podcasts, Google Podcasts, YouTube.
Слухайте всі «Українські історії» в Castbox , Apple Podcasts і Google Podcasts .