Як Росія боролася за «залізничну незалежність» від України
Залізниця вРостовській таВоронезькій областяхРФ уведенав дію. Нині російська влада рапортує про виконання робіт звипередженням графіка.
Залізниця в Ростовській та Воронезькій областях РФ уведена в дію. Про це повідомило агентство «Интерфакс» із посиланням на джерело. РФ ухвалила рішення будувати залізницю в обхід України два роки тому. Нині російська влада рапортує про виконання робіт із випередженням графіка. Громадське розбиралося в цьому.
Передісторія
Залізницю від Москви до причорноморського міста Адлера побудували ще в 1960-х. Ділянка довжиною близько 30 кілометрів проходить територією Луганської області. Там знаходиться станція Зоринівка, з приводу якої і виникла суперечка.
У чому проблема?
Станція Зоринівка знаходиться на території України, та водночас перебувала у віданні «РЖД». За даними РБК, Російські залізниці «неофіційно орендували» ділянку в місцевої сільради (українське законодавство не дозволяє орендувати залізничну колію). Потяги на станції Зоринівка не зупинялися, прикордонний контроль на ділянці не здійснювався.
«РЖД» пропонувала урядові РФ будувати дорогу в обхід України й раніше, але на проект не вистачило коштів. У 2014-му гроші знайшлися.
Залізничні війська РФ у квітні 2015 року розпочали будівництво двоколійної електрифікованої залізниці на ділянці Журавка —Міллерово (архівні фото) Фото: Міністерство оборони РФ
Перенесення держкордону
Ідею будувати дорогу в обхід України в Росії довгий час уважали занадто дорогою. Будівництво могли розпочати ще у 2010-му році, але тоді на проект урізали бюджет.
Щоб уникнути витрат, Росія навіть намагалася домовитися з Україною про перенесення держкордону. У 2012-му році «РЖД» запропонувала пересунути його таким чином, щоб залізниця опинилася на російській стороні. А разом з нею два населених пункти Луганської області — Діброва і Хоминське.
Як Росія вирішувала подібні проблеми
РФ мала «претензії» до Казахстану з приводу 11 ділянок довжиною понад 800 км. За міжурядовою угодою у 2011-му році РФ орендувала земельні ділянки із залізничними лініями на території Казахстану.
Український випадок
З Україною укласти міжурядові угоди не вдалося. Тому «РЖД» підписала договори оренди із сільрадами Луганській області. Сергій Прищепа, глава Морозівської сільради, у підпорядкуванні якої знаходиться станція Зоринівка, розповів Громадському, що договір оренди уклали у 2007-му на 49 років. Згідно документу, «РЖД» сплачує відсоток від вартості землі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як в січні 2016 рокув Іллічівську відкрили «шовковий шлях»: з Європи до Китаю в обхід Росії
Прищепа додав, що в найближчі 3 роки поїзди ходитимуть, і що найімовірніше РФ використовуватиме луганську частину дороги для вантажоперевезень (металу, вугілля, лісу тощо), а нову гілку на території РФ — для пасажироперевезень.
Російська влада рапортує про виконання робіт з випередженням графіка Фото: Міністерство оборони РФ
Дорога в обхід
Про нову гілку в обхід України знову заговорили наприкінці березня 2014-го. Представник «РЖД» Вадим Морозов заявив, що необхідно максимально прискорити роботи над проектом залізниці «Прохорівка — Журавка — Чертково — Батайськ» протяжністю 748 км. За словами Морозова, ділянку Журавка — Чертково потрібно було реалізувати швидше, щоби «мати стійкий, упевнений та незалежний ні від кого рух у південному напрямку».
Заступник Міністра оборони РФ генерал Дмитро Булгаков повідомив про старт робіт у квітні 2015 року Фото: Міністерство оборони РФ
Уряд РФ у 2015-му році підтримав будівництво 7 нових станцій. За офіційними даними, це обійшлося російському бюджетові в понад мільярд доларів.
Навіщо це Росії
Цим шляхом іде основний вантажопотік з європейської частини Росії до чорноморських портів і назад. Міністр транспорту РФ Максим Соколов заявив, що ділянка Журавка — Міллерово забезпечить Росії «незалежність» від проходження кордону сусідньої України.
Підписуйтесь на наш канал в Telegram